4 maal hetzelfde beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb van een vriend een laptop gekregen, en het is een HP DV 6000.
Dus ik heb al eens rond geneusd en ik heb al terug gevonden dat het
beeldscherm / grafische adapter niet altijd van de beste makelij is.
En ik heb 4 maal het zelfde scherm in het klein.
Dus weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn van
de speciale weergave op het scherm.

De laptop is een

HP Pavilion DV 6625eb
Intel Centrino 1.5 Ghz dual core
1 GB Ram

Groetjes

Hallo

Dit :

"HP DV 6000" en "En ik heb 4 maal het zelfde scherm in het klein."

"Dus weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn van
de speciale weergave op het scherm."

Met deze symptomen , zo goed als zeker een gedeeltelijk van het motherboard losgekomen g.p.u./chipset door langdurige en extreme oververhitting.

Deze laptop op regelmatige basis eens stofvrij/zuiver maken had dit kunnen voorkomen ...

Hoe je dit snel/eenvoudig had kunnen doen :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Laatst bewerkt:
Maar het probleem is dat er in de laptop en in de ventilator bijna geen stof aanwezig is. Het is een zeer net en proper toestel.
Hoe zou ik het anders kunnen oplossen is het beeldscherm of de inverter of de grafische adapter zelf?

Groetjes

Hallo

"Maar het probleem is dat er in de laptop en in de ventilator bijna geen stof aanwezig is"

Toestel door vorige eigenaar zuiver gemaakt ???

"het beeldscherm of de inverter of de grafische adapter zelf?"

Sluit eens een extern scherm aan op deze laptop ---> heb je dan ook dubbel beeld ???

De invertor kan het niet zijn ,want deze leverd enkel de hoogspanning om de "backlight lamp" te doen branden.

Mocht het toch de g.p.u. niet blijken te zijn , maar het t.f.t. paneel , hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/itm/New-15-...Laptop_Screens_LCD_Panels&hash=item414e76c42d

Controleer uiteraard of dit scherm compatible is voor deze laptop alvorens deze aan te schaffen.

Peter

Laatst bewerkt:
Maar ik heb al rond gezocht op het internet en ik heb gevonden dat je de grafische adapter moet "reflowen" en dan werkt het beeld wel. Want de vorige eigenaar heeft hem langdurig gebruikt en een beetje te heet laten worden dus daardoor moeten de aansluiting opnieuw contact krijgen maar ik weet niet hoe je het best zo'n reflow doet? Met een aansteker, een haardroger, een industriële warmte blazer.

Hallo

Dit model een "reflow" geven , zal zo goed als zeker geen definitief/bevredigend resultaat geven.

Binnen de kortste tijd , zal dit symptoom terugkeren.

Een "pyropen" kan wel gebruikt worden om te "reflowen.

Gebruik van z.g.n. "reflowliquid" , i.r. temperatuurmeter om de t° te controleren , en ... ervaring zijn de elementaire vereisten.

Haardroger wordt niet warm genoeg.

Een industriële warmte blazer = ideaal om het motherboard te overhitten ---> componenten vallen van het motherboard.

In een oven "afbakken" is ideaal om alle componenten op het motherboard nutteloos aan te hoge t° bloot te stellen , en veroudert alle componenten extreem snel...

Mocht je een "reflow" overwegen , laat dit doen door iemand die wel de nodige ervaring bezit ... dit kun je slechts 1 X korrekt uitvoeren.

Een modificatie op de c.p.u/gpu ventilator dient ook te worden gedaan....

Het beste was/is uiteraard om de laptop op een regelmatige basis zuiver/stofvrij te houden , en dergelijke zaken te voorkomen.

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/Amtech-...Home_Garden_PowerTools_SM&hash=item35c1ab1212

Is deftige reflow liquid...

Peter

Laatst bewerkt:
Indien je 4 x een desktop ziet zou het zomaar kunnen dat virtual desktop manager is geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan