• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

4 mogelijkheden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter NarCy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NarCy

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hallo,

Nog een vraag, ik heb een cel en die kan de waarde 1X, 2X, 3(t/m)7X of 8(t/m)14X hebben.
Als het 1X is moet een andere cel de waarde A krijgen
2X waarde B
3,4,5,6 of 7X waarde C
8,9,10,11,12,13 of 14 X waarde D

Deze waarden zijn niet precies, ik heb gewoon X genomen maar het zijn landen, gebieden, twee landen samen enz enz.
Enkele krijgen een specifieke toekenning die alleen voor hen geldt en anderen krijgen een bredere toekenning die voor meerdere geldt.
Dus bijv. global krijgt de toekenning Global
Nederland+België krijgt regionaal
3 willekeurige krijgt Select

Het is eigenlijk niet heel moeilijk maar het lukt me maar niet.
Je hebt Global, Select en landen die met een koppelteken zijn aangeduidt en landen die geen koppelteken hebben.
Daarvoor moet ik automatisch een formule hebben die alle landen in een andere cell speciefieke naam kan geven.

Dus je moet met OF/OR regels werken alleen weet ik niet welke, heeft iemand een idee?

Zou heel fijn zijn, groeten

Michiel/NarCy

Bijgevoegd een voorbeeld wat het moet worden en welke formule ik nu heb...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan je een voorbeeld sturen wat je precies bedoelt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heb een voorbeeld bijgevoegd in het bovenstaande bericht, het is de bedoeling dat elke regio een eigen categorie toegewezen krijgt.
Heb niet precies dezelfde termen gebruikt, maar dat kan ik altijd nog aanpassen.

In bijgevoegd bestand heb ik in de C-kolom een formule geplaatst die de categorieen bepaalt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan