Hallo,
Nog een vraag, ik heb een cel en die kan de waarde 1X, 2X, 3(t/m)7X of 8(t/m)14X hebben.
Als het 1X is moet een andere cel de waarde A krijgen
2X waarde B
3,4,5,6 of 7X waarde C
8,9,10,11,12,13 of 14 X waarde D
Deze waarden zijn niet precies, ik heb gewoon X genomen maar het zijn landen, gebieden, twee landen samen enz enz.
Enkele krijgen een specifieke toekenning die alleen voor hen geldt en anderen krijgen een bredere toekenning die voor meerdere geldt.
Dus bijv. global krijgt de toekenning Global
Nederland+België krijgt regionaal
3 willekeurige krijgt Select
Het is eigenlijk niet heel moeilijk maar het lukt me maar niet.
Je hebt Global, Select en landen die met een koppelteken zijn aangeduidt en landen die geen koppelteken hebben.
Daarvoor moet ik automatisch een formule hebben die alle landen in een andere cell speciefieke naam kan geven.
Dus je moet met OF/OR regels werken alleen weet ik niet welke, heeft iemand een idee?
Zou heel fijn zijn, groeten
Michiel/NarCy
Bijgevoegd een voorbeeld wat het moet worden en welke formule ik nu heb...
Nog een vraag, ik heb een cel en die kan de waarde 1X, 2X, 3(t/m)7X of 8(t/m)14X hebben.
Als het 1X is moet een andere cel de waarde A krijgen
2X waarde B
3,4,5,6 of 7X waarde C
8,9,10,11,12,13 of 14 X waarde D
Deze waarden zijn niet precies, ik heb gewoon X genomen maar het zijn landen, gebieden, twee landen samen enz enz.
Enkele krijgen een specifieke toekenning die alleen voor hen geldt en anderen krijgen een bredere toekenning die voor meerdere geldt.
Dus bijv. global krijgt de toekenning Global
Nederland+België krijgt regionaal
3 willekeurige krijgt Select
Het is eigenlijk niet heel moeilijk maar het lukt me maar niet.
Je hebt Global, Select en landen die met een koppelteken zijn aangeduidt en landen die geen koppelteken hebben.
Daarvoor moet ik automatisch een formule hebben die alle landen in een andere cell speciefieke naam kan geven.
Dus je moet met OF/OR regels werken alleen weet ik niet welke, heeft iemand een idee?
Zou heel fijn zijn, groeten
Michiel/NarCy
Bijgevoegd een voorbeeld wat het moet worden en welke formule ik nu heb...
Bijlagen
Laatst bewerkt: