4 Monitoren mogelijk met sli moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyebeekaii

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo,

Ik ben sinds vandaag bezitter van een asus k8n sli deluxe moederbord en heb een aantal vragen:

Is het mogelijk om 2 kaarten erin te zetten, en vervolgens de 4 uitgangen te gebruiken op 4monitoren, als uitgebreid buroblad ? Ik heb 3rd party software die zegt dat ie tot 8 monitoren kan besturen... ( de software heet: UltraMon ) Dus het gaat niet over de standaard ati of windows drivers ( ik heb een ati XL1600 256mb kaart )

Als dit mogelijk is, moet ik de kaarten dan nog met elkaar verbinden ? tenslotte maken ze geen gebruik van sli, of in dit geval crossfire omdat het ati is...

En moeten het dan 2 identieke kaarten zijn, of moeten ze alleen dezelfde GPU hebben ?

Ik ben benieuwd...

Bij voorbaar dank !

met groet, Yori

Lees dit eens en je weet dat het een aanvulling is op......

Daar staat dat het met Ultramon kan ja... Dat wist ik al want zoals ik in mijn vraag al aangeef weet ik dat ultramon tot 8 monitoren kan ondersteunen...
Dat is allemaal softwarematig...

Wat ik moet weten is hoe het hardwarematig werkt.
Of ik met een sli moederbord 4 monitoren kan gebruiken, en of ik dan ook 2 verschillende kaarten kan pakken ipv va 2 identieke, en of ik de kaarten dan door middel van een connector moet verbinden met elkaar, of dat dat niet nodig is als ik ze toch als 4 apparte monitoren gebruik en ze dus neit samen rekenen.

Kan iemand me hier mee helpen ?

Bedankt ! Yori

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan