4 Pin fan, alleen 3 pin headers

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb een 3 pin fancontroller, maar een 4 pin fan (Scyte Silent Tornado 5400RMP)
Nou begrijp je wel dat ik geen 5400RPM naast me wil horen als ik mijn mail lees, hooguit tijdens games...
Dus ik dacht, ik sluit m aan op mijn fancontroller, welke 3 pin is......
Zijn hier opties voor, de snoeren anders aansluiten, verloopstukjes etc. om een 4 pin fan op 3 pin aan te sluiten en voltage control te gebruiken voor de snelheid?

En anders, is er een simpele, (goedkope) 4 pin fancontroller, hoeft maar 1 fan aan te kunnen, iets als een PCI bracket fancontroller ofzo?

Prettige kerst nog :)

Nee oke, maar mijn huidige fancontroller heeft 3 pin headers met een 'kraagje' zoals: CB-025-NX_43696_350.jpg
(De linker, het is een fancontroller, de foto gaat over een splitter, maar de twee linker aansluitingen gaat het over.)

Anyway, voordat ik mijn fancontroller ga zitten aanpassen kijk ik toch liever naar een andere oplossing, ik moet zoiezo nog een tweede fancontroller na een waterkoeling upgrade, dus vandaar mijn tweede vraag of er ook een simpelere 4pin controller is, bij voorkeur op een pci bracket?

de fan word met de spanning aan gestuurd via de fan controller je hebt die extra pin dus niet nodig als je een aparte controller hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan