• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

4 ploegenkalender: enkel de shifts van de ploeg afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pico64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2016
Berichten
3
Ik heb een 4 ploegenkalender gemaakt in een dag/nacht systeem (12u op, 24u af, 12u op, 48u af). Op een appart werkblad per ploeg wil ik een jaarkalender afdrukken met enkel de dagen en nachten die moeten gewerkt worden. Ik heb al verschillende formules geprobeerd maar raak er niet uit. Wie kan mij helpen?Bekijk bijlage test Kalender 4 ploegen.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Jou voorbeeld op werkblad "ploeg1" klopt weinig van.
Maar als ik jou jaar kalender bekijk werk je 2 dagen op en 2 dagen af en dit doorlopend, dit klopt?
 
Code:
=IF(MOD((VALUE(C4)-42733);4)=0;1;IF(MOD((VALUE(C4)-42734);4)=0;2;IF(MOD((VALUE(C4)-42731);4)=0;3;IF(MOD((VALUE(C4)-42732);4)=0;4;""))))
=MOD((VALUE(C4)-42733);4)+1

Deze 2 formules geven dezelfde uitslag
 
Even verduidelijken. We hebben 4 ploegen die in een 12u dag/nacht systeem werken van 07u30 tot 19u30 en van 19u30 tot 07u30. De 4-ploegen jaarkalender klopt, maar nu wil ik voor iedere ploeg appart een kalender met enkel de dagen en nachten dat ze moeten werken. Op het werkblad van ploeg 1 heb ik de maand januari als voorbeeld ingevuld zonder formule. De bedoeling is nu om de juiste formule te vinden om het werkblad van iedere ploeg automatisch te vullen.
 
Ik heb even januari t.e.m. maart voor u gedaan.
De verschillende kleuren geven de verschillend formules aan die ik heb gebruikt.
Ook heb ik de formules in de jaarkalender iets aangepast.
 

Bijlagen

  • Kopie van test Kalender 4 ploegen.xlsx
    55,1 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Super bedankt Plongske!!!! Wat ben ik blij dat ik dit forum ontdekt heb, 'k zal hier nog veel bijleren. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan