4 poorts Hub werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
46
Beste lezer,
Ik heb een computer met twee USB poorten aan de achterzijde en heb daar een poort van benut om een 4 poorts compact USB hub van Trust aan te sluiten.
Alles werkte perfekt tot het moment dat ik de computer uit wil zetten want dan blijft hij hangen in het scherm ,,Windows is bezig met afsluiten"en verder is het dan over.Resetten helpt ook niet want dan start hij niet op en de monitor blijft op stand bij staan.
Als ik dan de kabel van de Hub er weer uit haal werkt alles weer prima,dan de kabel er weer in en alles functioneert goed maar bij het uitzetten gaat het weer mis.
Doe ik nu iets fout of zit er wat fout in de computer of in de Hub?????
Bij voorbaat dank voor de reaktie.

Chiel.
 
Verplaatst naar USB/firewire, een USB-hub is iets anders dan een Ethernethub.
 
Ik zou bij god niet weten of het er misschien aan kan liggen of dat jij een adapter bij je hubje hebt. Zo niet, dan zou ik er toch maar een gaan halen voordat je je moederbord naar de ***** helpt. Het kan zijn dat ie daardoor blijft hangen als je hem uit wilt zetten.
 
Wat betreft een adapter die zit wel aan mijn kabelmodem die ik eerst op de normale Usb poort heb laten zitten en toen de muis in de Usb poort van de Usb hub maar dat werkte ook niet en toen heb ik het eens omgewisseld maar dat leverd dus hetzelfde resultaat op.
 
Misschien heb je hier wat aan:

USB: Keyboard or Mouse + Selective Suspend. Some USB input devices (such as a USB keyboard or mouse) do not support the Selective Suspend power management feature. When these devices are used with Selective Suspend turned on, the computer may hang during shutdown, or otherwise not shutdown correctly. WORK-AROUND: Disable power management for your USB hub: Open Device Manager (click Start, click Run, type DEVMGMT.MSC, click OK). Double-click to expand Universal Serial Bus Controllers. Double-click USB Root Hub. Click Power Management. Uncheck the box “Allow the computer to turn off this device to save power.” OK your way out. NOTE: Doing this may significantly reduce laptop battery life. (Reference & more information: MSKB 315664.)


Dit gaat weliswaar over USB-keyboards e.d. maar het afsluitprobleem is hetzelfde als bij jou. Ik heb zelf een vergelijkbaar probleem hiermee weten op te lossen. De oplossing komt overigens van de Windows XP Troubleshooter, die je hier kunt vinden: http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php.

groet, Arthur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan