4 tv aansluit en op de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpaulski

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo,

Via de computer wil ik een Presentatie over 4 verschillende tv's laten lopen. De afstanden van de tv's naar de computer varieert van 25 tot 35 meter.
Ik ben op zoek naar de beste oplossing, wie kan mij helpen?

Het gaat om TV's van sharp en deze hebben alle mogelijke aansluitingen die je maar kunt bedenken.

Ik hoor graag jullie suggesties?

MvG Paulski

Displayport is volgens mij degene met de grootste officiële range (15m full HD). maar zelfs daarmee ga je het niet halen. Er zijn wel extenders en repeaters beschikbaar, maar een standaard oplossing is er volgens mij niet voor die afstanden.

Het zou kunnen via coax kabel.
Is het een eenmalige opstelling of mag het geld kosten.
Voor niets gaat de zon op.

Het wordt een vaste opstelling, en mag wat geld kosten, maar liefst zo weinig mogelijk :D

DP extenders kosten 50 euro per stuk. Daaraan kan eventueel nog een HUB of splitter. Beetje afhankelijk hoe het gegroepeerd is. Dat kan net wel, net niet zijn wat je zoekt.

"unlimited range" (100m) oplossingen bestaan ook, maar kosten al snel in de richting van 100 euro per extender voor alleen VGA kwaliteit (HD is duurder) en geen geluid. DVI kan tot 80m met een extender (a 60 euro) maar doet geen geluid. HDMI extenders bestaan ook voor ongeveer hetzelfde geld en afstand, maar de kabels zijn duurder en doen wel geluid.

DP oplossingen kunnen met een enkele videokaart, dan andere hebben 2 kaarten nodig.

Waar het om gaat is dat er een presentatie (lichtkrant) draait op alle 4 de tv's. Geluid en HD zijn niet van Belang.

Op het moment ben ik aan het experimenteren met een König CMP-SPITVGA20 Videosplitter.
Hier sluit ik een König VGA over UTP Extender op aan.
UTP kabel is CAT-6 beschermd.
Alleen over het eind resultaat ben ik totaal niet te spreken.

Op de route van de kabels kom ik verder geen andere kabels of signaal verstoorders tegen.

Ik zou denken aan een netwerk met Raspberry Pi's (30€ per stuk)
Dat is niet geweldig duur en je kunt het uitbreiden zoals je wilt.

Die Raspberry Pi heeft een hdmi aansluiting dus je hebt ook nog kwaliteit.

Succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan