• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

4 verschillende (?) horizontaal zoeken formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan570

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2023
Ik zoek voor 4 kolommen 4 formules die een waarde zoeken in de betreffende rij, op basis van criteria. Ik heb een fictieve bestand gemaakt met 2 tabellen. In het bestand staat meer uitleg per kolom, en daaronder een tabel met de waarde die de formules aan moeten geven.

Iemand die mij kan helpen met het maken van de juiste formules? Bij voorbaat dank!

Bijlagen

Dankjewel voor je antwoord! Klopt inderdaad, de handmatige waarden waren verkeerd :shocked:

Ik ben geholpen, dank AlexCEL!

@AlexCel,

Je kan Transponeren laten vervallen in de formule door in de 'Uniek' functie een 1 te plaatsen in het argument "per_kolom".

Niet aan gedacht Harry... dank voor de reminder.

Nu ik zeker weet dat je Excel 365 gebruikt kan e.e.a. ook nog wel wat korter, respectievelijk voor kolom B t/m E:
Code:
=LET(x;Tabel1[@[Interactie 1]:[Interactie 10]];AANTALARG(UNIEK(FILTER(x;LINKS(x;9)="Affiliate";"");1)))
=LET(x;Tabel1[@[Interactie 1]:[Interactie 10]];ALS.FOUT(VERGELIJKEN("Google";x;0)<VERGELIJKEN("Affiliate*";x;0);ONWAAR))
=LET(x;Tabel1[@[Interactie 1]:[Interactie 10]];y;REEKS(10);ALS.FOUT(ZOEKEN(2;1/(x="Vergelijk.nl");y)>ZOEKEN(2;1/(LINKS(x;9)="Affiliate");y);ONWAAR))
=LET(x;Tabel1[@[Interactie 1]:[Interactie 10]];ZOEKEN(2;1/(LINKS(x;9)="Affiliate");x))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan