4 vragen mbt: Communicatie tussen tabellen, Outlook, Navigeren en Bijlage's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaspervdh

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2016
Hallo,

Ik ben een systeem via access professional plus aan het maken in access 2010 maar loop op een aantal punten vast.

Aller eerst:
Je hebt tabel A
Je hebt tabel B
In Tabel A is een item wat de namen van tabel B heeft
Op het moment dat je dit item veranderd wil ik dat er in Tabel B ook een item veranderd (automatisch) in de record id waar dit gebeurt is.
En op moment dat bij tabel A record 2 6 en 8 dit gedaan hebben
Dat er dan bij Tabel bij in het item 2 6 en 8 komt te staan.
Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet instellen.

Ten tweede wil ik een formulier met gegevens maken (toevallig gekoppeld aan Tabel A) En daarbij een kalender toevoegen. Maar op het moment dat je dan het formulier opslaat dit word gesynchroniseerd naar je Outlook Agenda.

Ten derde wil ik nog een knop maken en als je erop drukt dat je terug gaat naar het vorige waar je geweest bent (en dat die het formulier opslaat).
Want ik heb een formulier wat op meerdere manieren te bereiken is maar ik wil niet altijd terug gaan naar dezelfde pagina en vind het niet mooi/overzichtelijk als ik voor elke pagina dat je er kan komen een knop te maken om terug te keren.

En als laatste als ik een bestand koppel aan een Record, waar word deze dan opgeslagen? Of is het meer een snelkoppeling?

Mvg
Jaspervdh

Laatst bewerkt:
Allereerst welkom bij HelpMij! Het is nooit echt handig om meerdere vragen in één draadje te stoppen, maar voor deze keer mag het :). Al was het maar omdat ik de vragen eigenlijk niet goed snap, en er dus ook geen antwoord op kan geven.
Ik vermoed dat je tabelA gebruikt als bron voor tabelB, maar dan op de verkeerde manier. Zou je het goed doen, dan had je de vraag namelijk nooit gesteld want dan zou dit probleem nooit voorkomen. Dus graag een voorbeeldje zodat we dat met eigen ogen kunnen wegstrepen!