400 W voeding op een 550 W video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomytaost

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
33
hallo,

Ik heb een klein vraag,

ik heb gister een asus engtx275 gekocht en die heeft een minimul Watt van 550 nodig,
mijn voeding heeft maar 400w maar toch werkt de video kaart correct ??
het is een extrem voeding van cooler master

mijn vraag is HOE KAN DIT dat die gewoon goed werk??

en anders , werkt die dan wel helemaal goed of kan die nog beter lopen ?

ALVAST BEDANKT !:D:thumb:
 
Het hangt ervanaf hoe de videokaart gestrest wordt door bijvoorbeeld een nieuwe game,dan is het mogelijk dat de computer uitvalt,
Als de computer niet uitvalt hoef je ok nog geen nieuwe voeding aan te schaffen
 
Allereerst, coolermaster voeding zijn hele goede voedingen. 400 watt is dus continu en niet piek vermogen. Daarnaast gaan videokaart fabrikanten uit van "the worst case scenario". Ze gaan er van uit dat je minimaal een aantal hdd, een quadcore en el cheapo voeding (dus rampe kwaliteit en 550 watt piekvermogen). Zo komen zij aan hun vermogen. Meestal valt dat veel lager uit. Er is echter wel een hele grote maar. Het kan best zijn dat je voeding nu op zijn maximum moet gaan lopen. Dit is opzich niet zo erg aangezien de meeste voedingen (en coolermaster zeker wel) beveiligingen hebben ingebouwd. Maar er is kans dat je als bijv. een externe hdd er op aan sluit en je wilt gaan gamen, dat je pc uit valt omdat je voeding niet meer vermogen wil leveren. De kans op instabiliteit vergroot je op deze manier wel heel erg. Als laatste is het natuurlijk niet geweldig voor je voeding om continu op zijn maximum te draaien. Het slijt wel een stuk sneller. Als het werkt is het mooi, maar als je maar 400 watt hebt en je wilt een kaart aanschaffen waar 550 watt voor staat, zou ik toch je voeding gaan upgraden.
 
Dit is wel de zwakste CM-serie hoor.
Andere voedingen van hun zijn veel beter.

Uiteindelijk moet je het minimaal vermogen een beetje met een korreltje zout nemen.
Ik zou voor deze kaart wel een wat zwaardere voeding aanraden, dan deze CM, maar het kan best dat deze voeding goed genoeg is voor de kaart. Zij het net....
Je hebt voor de gtx275 toch 2 pcie-stekkers nodig? Volgens mij zit er maar 1 aan de voeding? Je zal dan wel een verloopje gebruikt hebben.
 
ja ik 1 verloop stukje gebruikt.

maar het is niet dat de videokaart niet hele 100 procent werkt omdat die niet goeie stroom krijgt of iets?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan