• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

4000 regels analyseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek91

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Ik ben heel benieuwd of mijn vraag wel uitvoerbaar is.

Ik heb een bestand met ruim 4000 regels. Ik wil die regels gaan analyseren maar die staan nu niet goed weergegeven.
in het voorbeeld bestand een klein gedeelte daarvan weergegeven.

De bedoeling is nu dat de rode gegevens voor de zwarte gegevens komt. gevolgd door de groene. (In oorspronkelijk bestand volgen dan nog meer gegevens.
Daarnaast heb je bij artikelen meerdere regels. De groene en rode gegevens staan nu alleen bij de bovenste regel. Ik zou die graag willen doortrekken over alle regels die bij dat betreffende artikel horen.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk. Ik ben benieuwd of iemand hier iets voor weet.

Bekijk bijlage voorbeeld voor helpmij.xlsx

Topictitel zegt niets over je vraag. Titel aangepast.

Aanpassen uitvoer

Niek91,

In eerste instantie zou ik gaan kijken waar je de informatie vandaan krijgt. Ik vermoed dat dit bestand is opgesteld aan de hand
van een uitvoer van een database. Kun je de informatie niet op een andere manier aangeleverd krijgen?
Mocht het niet lukken dan kan een korte macro waarschijnlijk zonder veel moeite je probleem oplossen.

Veel Succes.

Gegevens komen inderdaad uit een database. Dit is echter de enige manier om het in excel te krijgen. Heb jij een idee hoe ik dat met een macro moet doen?

Hoi Elsendoorn,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je bestand bekeken alleen ik kon er weinig van maken. Ik zag dezelfde gegevens maar geen opties om iets te wijzigen of een andere actie uit te voeren.

Zou je misschien een uitleg kunnen geven wat nu precies mogelijk is?

In het bestand van Elsendoorn2134 dien je de macro te runnen.

Excel 2007:

ontwikkelaars => macro's => OmzettenInvoer => uitvoeren

De macro-opbouw heb ik niet bekeken.

Daar kan ik je ook onvoldoende bij helpen.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Ik ben ermee bezig geweest. Hij schoont al een heel stuk op. Top! Alleen nu blijven er nog ongeveer 3000 regels waar niks mee wordt gedaan. Hoe zou dat komen? Macro verder uitbreiden oid?

Test deze eens op een kopie van je bestand.
Code:
Sub tst()
    With Sheets("Blad2")
        .Range("B1:B" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).SpecialCells(4).EntireRow.Delete xlUp
        For Each cl In .Range("B1:B" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
            If InStr(1, cl, "-") <> 0 Then
                cl.Copy cl.Offset(1, -1)
                cl.Clear
            End If
        Next
        .Range("B1:B" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).SpecialCells(4).EntireRow.Delete xlUp
        With .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
            .Replace String(9, 32), ""
            .SpecialCells(4).Formula = "=R[-1]C"
            .Value = .Value
        End With
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Dank je! Zo werkt die volgens mij goed! Dit scheelt me een hoop werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan