404 pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pruci

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2013
Berichten
7
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik heb een eigen 404 pagina gemaakt en wil deze gebruiken op de site. Ik heb in Dreamweaver even een .htacces bestand gemaakt waarin staat: ErrorDocument 404 /eigen404.html . Moet tussen Errordocument 404 en eigen404.html nog iets staan? Ik las op een paar sites dat er het volledige pad zou moeten staan?

Alvast bedankt voor jullie moeite en antwoorden!
 
Denk eraan dat het bestand .htaccess moet heten. Daarin plak je ErrorDocument 404 /eigen404.html. Als het htaccess bestand in dezelfde map staat hoef je niet het hele pad op te geven, anders moet dit wel.
 
Oke! Ja, het bestaand heet gewoon .htacces en komt gewoon in de hoofdmap van de server te staan (root heet dat volgens mij? xD) onder alle html pagina's, favicon etc.
 
Je typt het weer verkeerd, hij moet dubbel s hebben op het einde. Als het inderdaad op de root staat kan je hem zo laten en hoef je niet het pad te wijzigen. Hij zou dan door moeten verwijzen. Mocht dit niet werken zit er in jouw hosting control panel (cpanel oid) meestal een custom error pages optie, die doet dan alles automatisch voor je.
 
Oeps, sorry, mijn fout haha. Was met vanalles tegelijk bezig. Het bestand heet gewoon sinds ik het gemaakt .htaccess (met dubbel s). Ben benieuwd of het gaat werken, dankjewel voor de bruikbare informatie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan