4096 Mb in moederbord geplaatst en nu geen beeld meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NighTNL

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo allemaal.

Ik heb vandaag 2 geheugen kaartjes van Geil gekocht voor 30 euro.
Het zijn 2048 mb kaartjes dus 4096 mb in totaal ( DDR2-800 ) :

http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR2-800_-/GeiL/4_GB_DDR2-800_Kit/-1062381/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

Ik heb deze 2 in mijn moederbord gedaan en toen brande er rood licht van de geheugen kaartjes en ik had ook geen beeld meer.Ik heb ook geprobeerd er maar 1 in te doen omdat ik dacht dat het moederbordje misschien niet zoveel mb aan kon maar weer hetzelfde.Daarna heb ik dus weer de standaard geheugen kaart terug gezet en nu heb ik nog steeds geen beeld op de Ati 4850 meer ook niet als ik de beeld scherm op mijn on board aansluit.

Hiervoor zat er een 1024 mb kaartje in van DDR2-667 weet niet welk merk , de pc is van packard bell.Ik wist ook niet zeker of dat de 2 DDR-800 kaartjes het wel of niet zouden doen en ik heb het gewoon maar geprobeerd omdat ik dacht dat het geen kwaad zou kunnen ( ik had het gevraagd in een topic hiervoor en toen kreeg ik als antwoord dat het geen kwaad zou kunnen maar misschien heb ik wel een fout gemaakt ) en omdat ze zo goedkoop waren vanwege de 10 jaar jubileum actie van alternate.

Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is ? bedankt voor het reageren !

Welke pc heb je en hoeveel ram geheugen ondersteund die
probeer eens 1 kaart
trouwens die rode lampjes zijn normaal ...:)

Hoi !

Die "rode lichtjes" zijn normaal voor Geil Black Arrow geheugen !!

Als je even merk/type van je mobo geeft kunnen we meer vertellen.

Greetz,

Harry.

Ohh gelukkig dat dat normaal is ! en ik kan jammer genoeg niet 100 % informatie geven over mijn computer omdat ik natuurlijk PC Wizard niet kan starten op mijn pc nu het beeld het niet doet.Maar ik zal mijn best doen :

Het is een Packard Bell computer hij ziet er zo uit : http://www.stockoutlet.nl/catalog/images/Packard%20Bell%20Ismart%20B2050.jpg

Ik heb hem ongeveer 2 jaartjes terug gekocht.

En hier het volgende wat er allemaal in zit :

Ati 4850
Processor met 2,80 Ghz hier kan ik jammer genoeg ook niet veel informatie over geven.
Het besturingssysteem is Windows Vista Home Premium.
En over het moederbord kan ik helemaal geen informatie over geven.
Voeding : OCZ GameXStream 1010 Watt

Bedankt voor het reageren !

Hoi !

I.p.v, dat plaatje heb ik meer aan het s/n; staat op een sticker aan de achterkant.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Max. ondersteuning voor PC 5300 (DDR 2 667 Mhz).

Description Product Ref. Price
Werkgeheugen 512Mb DDR2-667 PC2-5300 DIMM A000130200 34.90 EUR Incl VAT
Werkgeheugen 512Mb DDR2-533 PC2-4200 DIMM A000130500 34.90 EUR Incl VAT
DT Memory 1Gb DDR2-667 PC2-5300 DIMM A000130400 49.00 EUR Incl VAT
DT Memory 2Gb DDR2-533 PC2-4200 DIMM A001270000 89.00 EUR Incl VAT

Greetz,

Harry.

Okee bedankt maar is het beeld probleem hierdoor nu dan niet meer op te lossen ? :shocked:

Hoi !

Na een verkeerde geheugen-module wil een bios-reset wel es helpen !

Greetz,

Harry.

Hallo Harry sorry ik ben nog een beginner en weet niet hoe ik dat moet doen kunt u mij dat uit leggen als u nog tijd heeft ?

Heel erg bedankt.

Hoi !

Spanning van je PC af !

Kast openen, mobo-batterijtje er voorzichtig uithalen, half uurtje wachten, batterijtje weer terugplaatsen.

PC opstarten, in het bios datum en tijd goed instellen, F10 intrommelen en kijken of alles weer normaal is.

Mobo-batterijtje is rond, zilverkleurig, ter grootte van een 2 euro-munt.

Greetz,

Harry.

Heel erg bedankt voor de hulp Harry en BluRay dit ga ik morgen gelijk proberen ! Ik laat nog wel een berichtje achter of het gelukt is of niet.

Ik weet niet hoe ik de batterij er uit moet halen er zit wel een jumper in de buurt van de cmos batterij maar wat moet ik hiermee doen ? moet ik de jumper er uit halen en een tijdje wachten en terug plaatsen ? ik zie ook 3 pinnetjes zitten waar de jumper op zit moet ik die misschien 1 plekje op zij vastzetten ? en dan na een tijdje terug zetten ? en dan de pc opstarten ?

Groetjes

Haico.

Hoi

Tja, dat is de makkelijkste manier, maar dat moet je wel de goede jumper hebben (clear cmos) !

Greetz,

Harry.

Hallo Harry

Ik heb de jumper op clear gezet en na een minuut of 5 terug gezet en de pc gestart en hij maakte constant veel herrie wat hij anders nooit doet en ook nog steeds geen beeld.

Nog steeds geen beeld.Morgen maar even zoeken naar een winkel waar ze pc's kunnen repareren.Dan laat ik het maar aan hun over want ik weet niet zoveel van de bios af en zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan