40GB op Pentium III

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrieM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Ik heb een vraag:

Ik probeer een Maxtor ATA 40GB harde schijf aan te sluiten op een Pentium III MX 450 MHz. Maar de pc herkent op geen enkele manier de harde schijf.

In het verleden heb ik deze harde schijf al een keer op dit systeem gehad, dus de moederbord moet het aan kunnen. Ik weet niet welke instellingen ik moet hebben in de bios, dus ik heb al een hoop veranderd om te kijken of het werkt, maar helaas.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

mvg, Herrie.

Aangesloten op dezelfde kabel als de andere harddisk.
Heb je dan wel naar de master en slave setting gekeken op de harddisk.

en harddisk is ook al geformatteerd?

Uiteraard heb je de kabel ook goed aangesloten maar zou je misschien toch, heel stiekem, willen kijken of de rode draad aan de kant van de voedingstekker zit?? En of diezelfde rode draad bij pin 1 op je moederbord zit?

Geplaatst door puppie
en harddisk is ook al geformatteerd?

Dat niet, maar hij herkent geen harde schijf, dus kan ik hem ook niet formateren.

Geplaatst door Sidi
Uiteraard heb je de kabel ook goed aangesloten maar zou je misschien toch, heel stiekem, willen kijken of de rode draad aan de kant van de voedingstekker zit?? En of diezelfde rode draad bij pin 1 op je moederbord zit?

Ja dat zit hij. (als ik de vraag goed heb begrepen)

ps. Ik heb op dit moment een andere schijf op de pc die wel werkt, maar die is een stuk kleiner.

Laatst bewerkt:
of je hem kunt zien in schijfbeheer:configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer: zie je hem daar staan?

Nee, hij wordt tijdens de opstart niet gevonden, en ook in de bios niet.

kijk eens of hij voeding krijgt, dus of hij draait: je moet dan wel met de kast openwerken, voel er even aan(zorg wel dat je statisch ontladen bent) indien je hem duidelijk voelt trillen, dan krijgt hij voeding en draait hij, indien niet dan krijgt hij geen voeding en zou je eens een andere voedingsstekker moeten proberen(der zullen der wel genoeg zitten in je systeem)

Hij krijgt wel voeding, hij is zelfs warm na een avond proberen.

jumpers

kijk eens waar de hd mee is gejumpert

master ,slave ,cabel select

als idem is als de master heb je deze problemen ook.
vooral cabel select geeft hier een probleem .kijk ook na de aansluiting van je flat cable .

master is het eind van de kabel .slave het miden aan sluiting .

laten we eens helemaal van nul beginnen: voor wat dient de harde schijf? is het om windows op te zetten? zoja, dan vermoed ik dat het je enigste schijf wordt die er in komt en dus moet je hem als single hangen. zonee, dan zal er al een schijf in moeten zitten je zult deze dus als slave moeten zetten EN de andere moet dan als master worden geconfigureerd(wrs staat die nu op single)

P.S. heb je trouwens voor de grap al eens een andere kabel geprobeerd? miskien is deze gwn kapot.

en werkt die schijf wel in een andere pc? zoniet dan ben ik bijna zeker dat je schijf naar de haaien is:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan