40mm Fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pia | NRG

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Hoi mensen,

misschien hoort het hier niet maar ik zoek me al een tijdje scheel naar een:

40x40x10mm FAN..

iemand een website waar ik die kan aanschaffen?

MVG,
mart

Hallo

Indien je die snel nodig hebt ... de lokale p.c. winkel , of lokale elektronika winkel of meestal goedkoper een p.c. beurs .

Peter

het gaat om het volgende probleem,

ik heb 2 racks waar ik een hdd in kan doen.

a237_1.jpg

Maar beide schijven worden over de 50 graden. En ik zou niet anders weten hoe ik die dingen moet koelen.

of valt de temperatuur wel mee?

groetjes

Hallo

Over welke h.d.d. spreken we hier ??? 5400 r.p.m. of 7200 r.p.m. ???

Op de betrokken foto zit er linksachteraan toch al een fan ????

Maar 50 ° is volgens mij net iets te veel , indien inderdaad korrekt !!!!

Vermoedelijk is de ook systeemkast temp. te hoog , of hoe heb je deze temp. gemeten ???

Zijn alle voorziene ventilatieopeningen "vooraan systeemkast " nog wel stofvrij , daar dit een veel voorkomende oorzaak is ...

Peter

Laatst bewerkt:
Systeenkast is één dag oud :rolleyes:

die 2 racks voor me hdd's zijn ook nieuw.

Er zitten geen FANS in.

Ik heb de temp van me hdd's opgemeten met HDDlife Pro.

De computer staat in een kast en dient als server.

Als ik 2x 80mm fans in de behuizing doe, zou dit dan al schelen voor me hdd's?

hdd's zijn Maxtor 80gb & Western digital 160gb. beide zijn 7200 RPM.

groetjes

Hallo

Mits er in de door u aangekochte "racks" geen ventilatortjes zitten , zijn deze volgens mij enkel geschikt voor 5400 rpm exemplaren , deze ontwikkelen immers minder warmte dan hun 7200 rpm broertjes en hebben dus meestal geen extra koeling nodig.

Om het een beetje esthetisch te houden , zou ik ventilatoren monteren in de reeds voorziene openingen .

Zo worden de betrokken drives toch iets beter gekoeld , wat hun levensduur zeker ten goede zal komen .

De top cover is nu op de foto verwijdert om het binnenwerk te kunnen tonen , maar mits deze tijdens bedrijf gesloten is , is er dus bijna niets van koeling zoals de situatie nu is .

Peter

En waar kan ik die koelers kopen die daarin passen?

Ik heb vanmiddag een gewone 40mm FAN geprobeerd maar die is gewoon te groot.

groetjs

Hallo

Sjj heeft reeds vermeld waar je die kunt krijgen ...

Ik ook "Indien je die snel nodig hebt ... de lokale p.c. winkel , of lokale elektronika winkel of meestal goedkoper een p.c. beurs "

P.s. : een 3 draads fan kan je ook gebruiken , iets duurder , mits je de "feedback" draad niet gebruikt. (je dient dan soms wel een andere konnektor te monteren)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan