42 inch tv slecht beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik heb gister een nieuwe tv aangeschaft, een full hd philips 42pfl3605.
Gelijk alles aangesloten, aangezet en ......... wat een teleurstelling.
het beeld is echt bagger slecht. Ik heb wel digitenne, en nu was mijn vraag of dat er mee te maken kan hebben. Tuurlijk kan ik niet het beste beeld verwachten met digitenne, maar je ziet gewoon blokjes in beeld rond cirkelvormige dingen, zoals het sbs 6 logo. Wat kan ik hier aan doen?

tv is trouwens aangesloten via scart.

grtz

Overstappen op digitale tv via een kabel, digitenne heeft een belabberde kwaliteit voor grotere televisies. Kan je verder niks aan veranderen. Digitenne heeft erg lage kwaliteit omdat alles wat hun uitzenden niet via een kabel wordt verzonden maar via de 'lucht' over grote afstanden. Een aantal jaren geleden waren ze wel bezig met een test om HD uit te gaan zenden, maar ik denk dat dat niet rendabel was.

Dus enige optie... overstappen.

Dat wordt een probleem denk ik, want ik woon in het buitengebied, waar dus geen kabel ligt.....

Laatst bewerkt door een moderator:
en is er verschil tussen die aanbieders? canal digitaal, ziggo, upc.is er verschil tussen beeldkwaliteit?

canal digitaal is via de schotel

upc is digitaal met kastje waar je coax kabel in moet. ook heeft upc zonder kastje met alleen de kabel analoog (persoonlijk vind ik daarvan de kwaliteit wel minder)

ziggo is eigenlijk hetzelfde als upc miss www.upc.nl

om te zien welke het best bij jou past moet je de postcode check doen

canaldigitaal: http://www.canaldigitaal.nl/ rechts onderaan pagina.

upc: weet ik zo snel even niet :confused:

ziggo: https://www.ziggo.nl/#producten/ kijk dan bij ziggo op mijn adres en typ de gegevens in:D
ik hoop dat je zo voldoende weet ik zal eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van schotel en digitaal beide even goed vind en ziggo en upc is eigenlijk hetzelfde meetstal is het namelijk zo woon je in het ziggo gebied dan heb je geen upc, maar woon je in het upc gebied dan heb je meestal geen ziggo. over digitenne, digitenne gaat maar tot 32 inch tv's

succes:thumb:

Oke, alleen snap ik een ding niet. je hebt het over een coax kabel, maar die heb ik niet, want dit is via de kabel toch?

dus het beste is overstappen naar canal digitaal?

ja, met coax bedoel ik met de kabel (analoog) als upc of ziggo geen optie is zou ik idd voor canaldigitaal gaan en dat is trouwens ook prima beeld en je kan tevens ook zelf je zenderpakket samenstellen en voor een kleine prijs uitbreiden met hdtv. alleen het nadeel is wel als je meerdere tv's aan wil sluiten word het al weer duurder, of ik kan het beter zo zeggen kwa apperatuur is het wel wat duurder geloof ik:confused: maar die info is allemaal op de site te vinden.

als je geen kabel heb in een buitengebied is tv via de schotel een goed alternatief.

perfect beeld en een berg ongecodeerde gratis zenders (sommige in HD)

voor de "nederlandse zenders" zal je een abonnement bij canaal digitaal moeten nemen....

--------
ik heb nu zelf UPC dus ik pak die zenders er allemaal bij voor de gein
ik heb er 1 hangen die nu 3 sattelieten ontvangt, de voor mij interessante een stuk of 400 zenders zijn allemaal gratis!

Oke, dan ga ik waarschijnlijk voor canal digitaal.
Hoe is de beeldkwaliteit hiervan op een 42" inch tv?
en is er veel verschil tussen "normaal" en hd tv van CD?

Beeldkwaliteit is goed op zoon grote tv. HDTV is wel een stuk mooier maar als je bijv niet veel tv kijkt zou ik het niet doen of als de scherpte je niks uitmaakt.

het probleem met een hoop zogenaamde hd zenders is dat ze programmas uitzenden die nooit full-hd zijn opgenomen en dus moeten worden "geupscaled" naar full-hd...

perfect hd beeld heb je bijvoorbeeld wel met eurosport-hd,bb-hd national geographic-hd enz enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan