• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

45 minuten van een vertrektijd naar werk aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hoe kan ik 45 minuten van een tijd aftrekken?
Stel dat ik om 07u00 naar mijn werk VERTREK, en dus 45 minuten eerder moet opstaan.
Hoe kan ik dan die 45 minuten aftrekken van 07u00, zodat excel dit automatisch invult voor mij? Hoe laat ik dan dus moet opstaan.

Zie bijlage.
Dus ik vul het vertrekuur in in cel D2, en excel rekent zelf uit hoe laat ik moet opstaan in cel C2. En dit moet dan 45 minuten eerder zijn dan het vertrekuur.
Wat is de juiste formule? Ik vind het maar niet... en zou zo handig zijn om mijn planning voor het werk te maken. Ik moet dit steeds dan zelf manueel uitrekenen. Zo ingewikkeld is dat ook weer niet, maar ik zou graag hebben dat Excel dit zou doen.

1711909104405.png

Beetje lastig invullen in een plaatje maar bijv. zo:
Code:
=D2-0,75/24
=D2-"0:45"

Vervang alle punten door een dubbele punt ( : ) en je bent klaar.
Bijv. met Ctrl+H (zoeken en vervangen)

Het Excelvoorbeeld is weg :oops:

TS had een voorbeeld geplaatst... maar is nu weg.

Heeft hij dan zeker verwijderd omdat ik er eentje had neergezet.

Sorry. Hier is het terug.
Zouden er nog dingen geautomatiseerd kunnen worden met een formule? Je mag het zelfs helemaal veranderen.
Jverkerk al enorm bedankt voor het gemaakte excel bestand met de formules.

Als er geen uren staan bij "treinstart" en "treinaankomst" wil dit zeggen dat ik met de auto ga, omdat het station redelijk dicht bij mijn woonplaats ligt. Ik ben loketbediende in verschillende stations, maar "meestal" in Geel, maar er zijn soms veel zieken en dan moet ik die ook opvangen en hun uren doen. Dus u ziet vanalles de ene dag een paar dagen in Geel, dan weer Antwerpen-Centraal, enz... Meestal die 2.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik had je een bestandje met een tabel gegeven, voldeed die niet. Met dit bestandje kun je niet rekenen en moet de helper alles weer om gaan zetten.

@wouterskurtt:
Je tijden zijn nog steeds van het verkeerde datatype.
Dus niet Tijd maar Tekst en daarmee kan je niet rekenen, zoals al eerder vermeld.
Verdiep je eens in het verschil.

Ik had nog hetvolgende ideetje:
De vertrektrein en aankomsttrein uren mogen niet veranderd worden, maar voor het opstaan en het vertrekken zou ik graag hebben dat er in eenheden van 0,15,30,45 wordt gerekend.

Stel: de vertrektrein is om 10u03, Excel rekent dus uit hoe laat ik moet opstaan. Maar om het alarm goed in te stellen op mijn smartphone, zou dit in eenheden van 0,15,30 of 45 moeten zijn, met afronding naar beneden.
Dus vertrektrein is 10u03, dus opstaan is 3 kwartier eerder, dus excel rekent dan exact uit 9.18
Ik zou dan graag hebben dat hij dit voor de zekerheid afrond naar 9.15 ipv 9.20
Dit zal wel een ingewikkeld formule zijn denk ik...

Je geeft geen antwoord op mijn vraag, ga het niet nog een keer overdoen.
Geef in mijn bestandje aan hoe je het wilt hebben, plaatjes kunnen we niets mee, dat is leuk voor in een plaatjesboek.

Het is wel een excel bestand maar daar kunnen we niets.
Waarom borduur je niet verder op mijn bestandje, eventueel aangeven wat er veranderd moet worden.

Ik dacht niet onvriendelijk te zijn geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan