46 GB voor Windows installatie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een SSD schijf van 128GB in mijn laptop gestoken.
Nu heb ik daar windows 8.1 op geinstalleerd maar wanneer ik nu bij "mijn pc" kijk staat er lokale schijf 64GB van 111GB beschikbaar.
Systeemherstelpunten heb ik al verwijderd.
Is het dan normaal dat windows 47 GB nodig heeft ?

Gooi onder je account de temp map eens leeg...
Bij mij is dat:
C:\Users\andre\AppData\Local\Temp
47 GB zou kunnen, een hele kale Win7 was al iets van 15GB meen ik beetje afh van wat je aanvinkt....

Die temp map is 5MB.
IK heb eens gekeken wat er allemaal op de c-schijf staat en dit kreeg ik.
Naamloos.jpg
Ik begrijp niet waar die 47,93 GB zit ?

Die temp map is 5MB.
IK heb eens gekeken wat er allemaal op de c-schijf staat en dit kreeg ik.
Bekijk bijlage 241073
Ik begrijp niet waar die 47,93 GB zit ?
Met die Treesize kijken in de map windows en dan weer de mappen zoeken die groot zijn en die openen, kom je vanzelf uit bij vermoedelijk de winsxs map.
Al een schijfopruiming met alle opties uitgevoerd?

winsxs zit 6GB in.
Schijfopruiming heb ik al gedaan.
Maar de map windows installer bevat ook 7 GB.

Laatst bewerkt:
Maak een screenshot van Treesize met alles van windows uitgevouwen en zet die hier in een "code" dan is het niet zo lang.

Ook systeembestanden opschonen met schijfopruiming gedaan?

Overigens is het vanuit hier niet te zien waar het in zit dus lever meer info a.u.b.

1.jpg
Onder users zit ook 6GB maar dat is van de onedrive.

En je kunt nog iets winnen door de MSOCache leeg te maken; die wordt aangemaakt bij de installatie van MS Office. Alleen heb je bij elke aanpassing van MS Office wel de CD nodig. (in feite staat in die map haast een kopie uitgepakt van de CD).

Aan de slack ruimte kun je dus weinig doen.... dat kan alleen door kleinere sectoren bij het formatteren te nemen (immers minder kans dat er ruimte over is, vooral voor kleine bestanden en daar zijn er heeeeeel veel van... daarom zoveel slack ruimte)... maar of je dat wilt (ik heb het nog nooit geprobeerd).

Na opkuis is er 66 van 111GB beschikbaar waaronder 6GB van ondrive. Dus eigenlijk 72GB van 111GB of 39 GB voor windows.
En toch vreemd als je boven kijkt zie je C : 31683mb en onderaan used 45GB.
2.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag nog iets opgemerkt.
Er staat ook een map: windows old die 22 GB groot is.
Moet deze blijven staan ?

Er staat ook een map: windows old die 22 GB groot is.
Daar staan bestanden in van je vorige OS, als je er verder niets meer mee doet kan 'ie weg via schijfopruiming.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan