4e cd rom speler gaat niet open !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edo

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2000
Berichten
179
Goedenavond heren, en dames uiteraard,

Hopelijk mag ik een beroep op u doen en weet iemand de oplossing want ik weet het echt niet meer :shocked:
Op een gegeven moment heb ik mijn dvd speler/cd rom writer weggedaan omdat deze niet
meer open of dicht ging. Slijtage denk je dan, kan gebeuren nietwaar.
Daarna kwamen twee cd rom spelers/schrijvers die ik helaas af heb moeten serveren omdat ze niet open gingen, ook niet softwarematig.
Ja met een paperclipje, maar dat is niet de bedoeling, ze moeten gewoon opengaan met de eject-knop.
Nu heb ik nummer vier erin gedaan en deze gaat ook al niet open :eek::eek:
Elke speler heeft gewoon stroom gekregen, dat blijkt uit het led-je aan de voorkant.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn ? Ook ideeën waarvan je denkt daar is deze gevorderde allang opgekomen zijn welkom, ik ben echt ten einde raad.

Bij voorbaat dank :D
 
"Niet geschoten is altijd mis" Heb je weleens geprobeerd om die speler in een andere computer te hangen om te zien wat er dan gebeurt.
 
zitten er stickers op de schijfjes, die losraken, en waardoor er niet meer geopend kan worden?

is dit probleem bij alle merken schijf het geval, of slecht bij éém schijf?

een speler heb je weggedaan? wat zegt de huidige eigenaar over de (on)mogelijkheden>?
 
Laatst bewerkt:
4e speler op een rij

Dank voor jullie reacties.

@ Huijb : nee, heb ik niet geprobeerd, omdat ik het idee heb dat het echt aan mijn pc
zou moeten liggen omdat dit al de 4e speler op een rij is :eek:

@ Mahtwenders : Van "verschillend merken schijven" of "niet meer
geopend kan worden" is niet eens sprake : ze gingen allen
vanaf het begin af aan al niet open, er is nooit iets in geweest.
Overigens heb ik geen commentaar van anderen gehad over die
spelers omdat ik die woedend in de prullenbak heb gesmeten :eek:
 
opgelost !

Het is opgelost ! :D :D

Ter lering ende vermaeck :
de speler is de enige op IDE 2 én ik heb het einde van de flatcable gebruikt, dus had ik hem eerst als master staan; ik heb hem nu op cable select gezet i.p.v. master, en hoewel de logica me geheel ontgaat is het probleem opgelost.
Hij gaat nu open en dicht :eek:

Gegroet allen en dank aan hen die de moeite hebben genomen te reageren :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan