4e hd blokkeert opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spuugzat

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Ik heb een win7 desktop. Daarin zitten 3dezelfde hd's: Samsung hd 103sj ata 1tb
Dit werkt prima.
Maar als ik een 4e Samsung hd 103sj ata 1tb aansluit start de pc niet meer op. Er verschijnt een witte halve balk boven in de monitor verder gebeurd er niks. Behalve af en toe start ie wel op en zijn alle 4 de hd's te benaderen!
Als ik alleen de 4e met de sys hd aansluit werkt het evenmin...
Wat is er aan de hand? Vooral hoe kan ik dit voorkomen. Jumpers zijn niet nodig voor deze hd's.

Laatst bewerkt:
Alleen met die schijf erin opstarten met een testtool voor de schijf op een cd, op de UBCD staan diverse tools, Samsung schijven zijn overgenomen door Seagate, dar kun je ook de testtool halen als die site zou werken.

sorry maar ik ben vergeten te melden dat deze 4e hd op een andere pc wel benaderbaar is. Toen chckdsk gedraaid, dat heeft geen enkel probleem gevonden...

zou het niet kunnen zijn dat je voeding dit niet aan kan probeer eens met de 4 de hdd en je hdd met je os op alleen

Indien het aan de controller ligt en hij wordt gezien in die andere PC en soms in deze zal een chkdsk niet echt helpen, zo'n test tool ziet ook fouten in die controller.

ik heb geen idee waar "die" testtool te vinden. Iemand een tip?

ik heb de cd gebrand en heb ermee opgestart. Het levert toegang tot een hoop programmas Geen idee welke ik moet gebruiken?!

Kan iemand helpen? Of is er wellicht een betere tip?

Bedankt voor de reacties, helaas ben ik tijdelijk niet in de gelegenheid om eea uit te voeren. Vandaar sluit ik het topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan