4GB geheugen in XP & Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypnose

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
90
Hallo,

Ik heb op dit moment 2dual channel geheugen dat samen 2GB is in mijn pc, ik heb vista en xp 32 bit draaien. ik heb gehoord dat xp niet meer dan 3,2 gb zal zien, hoe is dat bij vista?

Moet ik dan echt naar een 64 bit overstappen en zo ja wat adviseren jullie, doen of niet i.v.m. te weinig software voor 64 bit. wat zal ik doen, ik wil sneller.
 
Ik adviseer gewoon de 32bits versie. voor xp en vista.
Als je echt sneller wil kijk naar een nieuwe processor want daar draait het ongeveer om.
Ik weet niet wat je nu in je pc hebt zitten. Maar ik zou er gewoon 4GB in zetten en in de 32bits versies blijven zitten omdat er voor 64bits minder programma's zijn.
 
Ik adviseer gewoon de 32bits versie. voor xp en vista.
Als je echt sneller wil kijk naar een nieuwe processor want daar draait het ongeveer om.
Ik weet niet wat je nu in je pc hebt zitten. Maar ik zou er gewoon 4GB in zetten en in de 32bits versies blijven zitten omdat er voor 64bits minder programma's zijn.

op dit moment heb ik 2 GB, maar de vraag is nu, xp zal max 3,2 gb gebruiken, is dat ook het geval bij vista of niet?
 
Vista heeft ook een 32 en 64 bits versies. Heb ik gevonden na ff te googlen.
Dus ik denk dat het bij vista ook het geval is.
 
Vista heeft ook een 32 en 64 bits versies. Heb ik gevonden na ff te googlen.
Dus ik denk dat het bij vista ook het geval is.

Ja, ik heb zelf ook lang gezocht op internet, maar wanneer komen nou eindelijke softwares voor 64 bit, ze willen hardware verkopen maar er is geen software, belachelijk is het ook.

bedankt voor je advies.
 
Ben toch benieuwd welke software men bedoeld die men wilt hebben en er niet zou zijn voor 64 bits.
Gaat het dan echt om spelletjes of wat? ik draai nu al een jaar vista ultimate 64 bit en hier werkt alles tot nog toe heel normaal.
Er is software dat is gemaakt voor 32 bit maar ook dat werkt 9 van de 10 keer op 64.
In 64 bit heb je 2 x program files, 1 normale en 1 program file (x86) waar alle 32 bit programma's worden geplaatst.
De programma's die het niet doen hier, die dus een melding geven dat ze niet werken op een 64 bit versie zijn programma's die met je register en dergelijke werken/opschonen, de zogenaamde tweak programma's en de meeste antivirus programma's maar die hebben vrijwel allemaal ook een 64 bit versie.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet echt in het "spelletjes wereld" zit en dus niet weet hoe die het doen.
Zoo tycoon en sims werken hier in ieder geval wel.
 
ff een andere vraag whisperTT.
Is het zo dat je met een 64bits versie ook de 32 bits versie kan draaien.
Dat er net een soort functie is zoals bij xp dat je gewoon windows 95 programma's kan draaien. of zit ik nu helemaal verkeerd?
 
Ja, ook Vista 32-bits kan maximaal 3,2 Gb adresseren.
Je zou naar 3 ipv 4 Gb kunnen gaan
 
ff een andere vraag whisperTT.
Is het zo dat je met een 64bits versie ook de 32 bits versie kan draaien.
Dat er net een soort functie is zoals bij xp dat je gewoon windows 95 programma's kan draaien. of zit ik nu helemaal verkeerd?

Daar durf ik geen andwoord op te geven, heb dit nog nooit geprobeerd.
Wat ik wel heb is een dualboot samen met XP32 bit maar die start ik eigenlijk nooit op.
Ook heb ik een virtuele machine in mijn 64 bit vista waar ik een vista en xp in 32 bit heb.
Ik heb genoeg geheugen om die 2 redelijk snel te laten draaien in een virtuele machine.
Ik heb ze daar om dingen uit te proberen die ik niet vertrouw om mijn standaard besturings systeem niet te beschadigen.

Zoals gezegt ik heb geen problemen en als je er aan kunt komen zou ik zeker een dualboot aanraden om te kijken of het je bevalt, en voor de spelletjes zou je dan gewoon de 32 bit versie kunnen nemen, zo heb je het beste van 2 kanten
 
Ja, ook Vista 32-bits kan maximaal 3,2 Gb adresseren.
Je zou naar 3 ipv 4 Gb kunnen gaan

Dat kan, maar als je dual channel geheugen hebt, kan je dat niet doen, want dan wordt je pc trager, dual channel kan je beter niet scheiden of breken met iets anders.

Whisper. ik heb gelezen dat er best wel veel software is maar ik had het over fifa 2007 en ja inderdaad iets zoals tune up utilities, antivirus is geen probleem. en over die folder klopt het ook want ik had tijdje x64 XP maar ik heb het weer afgegooid binnen 1 week. ik hoorde dat vista x64 beter is qua software ondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook Vista 32 draaien met 4gb. Derhalve geeft het systeem 3.5gb aan. Waarom, dan kun je lezen in de oderstaande link. Heeft bijplakken van de extra 2 gig heeft mijn systeem wel sneller gemaakt.

http://blogs.microsoft.nl/tonykrijnen/archive/2007/02/20/10345.aspx

bedankt, deze had ik ook al gelezen, en wat is jou advies, als ik 3,5 gb kan gebruiken dan hoef ik toch niet naar een x64 bit over te stappen voor die ene 0,5 gb. toch. dan maar wat langer wachten tot dat er meer software komt.
 
Zoals je hebt gelezen, zul je ook moeten kijken of je chipset dat aan kan, Zo niet, dan sta je weer voor hogere kosten. Je zal dat zelf moeten afwegen. Mijn pc met Vista 32 heeft het bijplakken van 2 gig extra 9oke, 3.5) in ieder geval goed gedaan.

Suc6
 
Zoals je hebt gelezen, zul je ook moeten kijken of je chipset dat aan kan, Zo niet, dan sta je weer voor hogere kosten. Je zal dat zelf moeten afwegen. Mijn pc met Vista 32 heeft het bijplakken van 2 gig extra 9oke, 3.5) in ieder geval goed gedaan.

Suc6

ik denk dat ie het wel aan moet kunnen, ik heb het net gekocht, dit is het model
Intel Core 2 Duo E6550 2.33 GHz.
 

op dit moment heb ik 2 GB, maar de vraag is nu, xp zal max 3,2 gb gebruiken, is dat ook het geval bij vista of niet?

Ik denk dat xp max 2GiB ondersteunt en ik ben er ZEKER van dat vista max 3,2GiB gebruikt.
En als je ECHT sneller wilt, linux ondersteunt tot 64GiB ram geheugen ;)
en ipv van je hardware aan te passen kan je ook je OS tweaken en strippen, snelheid en vista gaan nog niet echt samen, dus blijf dan al maar bij xp en google wat voor tweaken en strippen van xp (home, media, pro, naar gelang je zelf hebt) en strip en tweak hem voor jouw gebruik.
Op dit moet je ook letten bij hardware, als je jouw pc in functie stelt van 1 bepaalt programma dat geen dual-core ondersteunt (dit zijn sowieso de meeste spellen), waarom dan een dure dual-core kopen, dual-core en hoger zijn vooral goed voor videobewerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan