4gb geheugen leest maar 2gb in de BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter118

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem.
Ik heb een zelfgebouwde pc. Ik heb hier ook 4gb ddr3 geheugen in zitten, maar hij geeft 2gb aan in de BIOS. Ik heb de BIOS geflasht met een rom op de Asus website, maar tevergeefs. Hij ziet nog steeds 2gb tijdens het opstarten terwijl er toch 4gb in zit. Weten jullie toevallig hoe ik dit anders kan oplossen?

Extra info:

Naam: Asus
Model kast: V6-p7h55e
Mobo: P7h55-M/V
Geheugen wat ik heb gebruikt (heb er 2 van): Kingston KVR-1066D3N7K2/4G Kit of 2
1.5 V

Alvast bedankt!

Hoi...

Reepjes al en in andere sloten geprobeerd?Doen de reepjes het ieder appart wel?
reepjes in pair gezet?slot blauw en slot blauw etc etc.

Hoi...

Reepjes al en in andere sloten geprobeerd?Doen de reepjes het ieder appart wel?
reepjes in pair gezet?slot blauw en slot blauw etc etc.

Ik heb idd 2 blauwe en 2 zwarte sloten. Ik heb de twee geheugens beiden in de blauwe gezet maar gaf nog steeds 2gb aan in de bios. Wanneer ik één in de zwarte en één in de blauwe zet, krijg ik geen beeld. Wanneer ik beiden op de zwarte aansluit, krijg ik nog steeds geen beeld. Ik heb deze twee even aan de kant gelegd en een andere ddr3 geheugen van 2gb gepakt. Ik heb deze allemaal in de verschillende sloten gezet, maar krijg geen beeld. Vreemd.... ik snap het niet..

Zal niet bepalend zijn.Ook in bios wordt volgens de ts maat 2gb aangegegeven.En bij een 32b versie zal het 3.2 moeten zijn.(in bios blijft dit ten alle tijde 4gb)

Ik ben gaan zoeken naar de specs van het moederbord, en de website gaf aan dat het moederbord tot 16gb geheugen kan ondersteunen. Wel vreemd dat mijn 4gb werkgeheugen niet wordt gelezen...

Ik had mijn twee huidige geheugens (1ste bericht) in slot 1 en 4 gezet, 2 en 3 waren dus ongebruikt. Ik kreeg beeld, maar weer werd er 2gb gelezen.. Ik zal morgen even ernaar kijken, ben inmiddels thuis van werk. Ik zal van alles proberen, desnoods een ander ddr3. Ik zal het laten weten, bedankt voor de reacties!

Probeer idd eens met 1 reepje en probeer die op alle sloten.En dan een ander reepje.Zo kan je er wellicht achterkomen of een reepje kapot is of een slot..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan