4gb naar 8gb geheugen: zinvol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenmiddag,

Ik heb op dit moment dit systeem:
http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=66360
Nu zit ik er over te denken om het geheugen van 4gb uit te breiden naar 8gb, maar zal ik hier veel verschil van merken? Ik game wel wat, en multitask ook redelijk veel. Maar merk ik het ook met bijvoorbeeld opstarten van windows en opstarten van programma's? Of moet ik dan kijken naar een beter processor.

Alvast bedankt,
Mvg Vincent

Waarom wil je hem upgraden?
Wat doet of kan deze pc niet?

CPU upgraden vind ik een beetje nutteloos, deze is al 1 van de toppers.
Je kunt inderdaad mee geheugen erbij prikken, maar hier start je pc niet sneller van op.
Hij werkt alleen soepeler, omdat er meer ruimte is in het geheugen zelf.

bv als je het gamen wilt verbeteren, kun je je graka upgraden aangezien dit niet echt een gamer kaart is. Hij kan het wel, maar toch.

Edit: Ik zie dat je een dual boot hebt ? W7 en XP.
Als je er bv wat geheugen bij prikt, kun je de XP mode downloaden voor W7. => XP mode

Hiermee kun je virtueel xp draaien.
Dat bespaard je een dual boot en heb je weer een schijf extra voor data / games

Laatst bewerkt:
Oke, cpu upgraden dacht ik al dat het niet helemaal zinvol was. En pc werkt prima hoor, ik was vooral benieuwd of het geheugen uit breiden veel zin had;)
merci voor de antwoorden, zet hem op opgelost!

Edit: zie nu net je aanpassing. Virtueel besturingssystemen draaien ben ik nooit zo'n fan van geweest, dual boot vind ik meestal fijner. Xp staat er nu ook vooral op om het gamen op xp en 7 beetje te vergelijken;) denk dat ik xp er binnekort afgooi, windows 7 werkt net zo goed en heeft nog een boel leuke extra's:)

Laatst bewerkt:
:) W7 werkt idd goed.

Virtual mode is meer voor het grappige. Hiermee kun je je oude hardware bv scanners ect. die al niet meer werkte in vista, weer gaan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan