4gb ram (3.6 beschikbaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.

daulnis

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hoi,

Heb laatst nieuwe laptop gekocht. Super ding alle er en er stond dat hy 4gb had. Nu zegt hij wel dat er 4 geinstalleerd is maar dat er maar 3.6 beschikbaar is.

Ook kon AMD Autodetect heel lang de videokaart niet vinden en sites als canyourunit.com konden ook niet vaststellen wat voor videokaart ik had. Dit is zomaar wel ineens opgelost.

Tevens heb ik soms ook by normaal gebruik dat hy soms even blijft hangen en het geluid vast loopt...

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Zal ik hem terug brengen want ik heb hem net nieuw.

Als je een 32-bit operating systeem hebt zal deze nooit meer dan die 3.6 kunnen gebruiken.
Om meer te kunnen gebruiken heb je een 64-bit Windows nodig.

Sorry voor de typfouten, mijn mobiel doet een beetje raar en kon het bericht niet wijzigen..

Als je een 32-bit operating systeem hebt zal deze nooit meer dan die 3.6 kunnen gebruiken.
Om meer te kunnen gebruiken heb je een 64-bit Windows nodig.

3.12GB is max met 32Bit.
Heeft jouw laptop een apparte videokaart?
Het zou kunnen dat je werkgeheugen geshared word met je videokaart.

Ja dual graphics. Ik heb de Asus A75de. Het punt is dat veel spellen 4gb aanbevelen maar omdat ik tot 3.6 kom wordt ik volgens my erg terug gehouden van mijn prestaties. Ik vraag me af of alles wel goed in orde is in mijn laptop aangezien ik ook al dat gedoe met die videokaart had.

edit: Ben er achter gekomen dat inderdaad een deel voor hardware wordt gebruikt. Is het mogelijk en verstandig om dit aan te passen zodat ik alle 4gb's kan gebruiken of hoe zit dat precies? Ik heb dit nog nooit eerder gehad met een laptop namelijk

Laatst bewerkt:
je heb een videokaart op je moederbord en die gebruikt 0,4 gb van je werkgeheugen. Hier kan je niks aan veranderen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan