4GB Ram geheugen maar 3,1GB beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaa, maar dat maakt niks uit, het geeft allemaal hetzelfde weer.
Ik moet gewoon een oplossing hebben :P

Wat verwacht je dan te zien?
Het ligt daar niet aan, maar gewoon dat mijn PC die 0,9GB ergens anders aan geeft, of helemaal niet gebruikt :P

Voor zover ik weet kan windows 32bit niet meer dan ruim 3G benutten. Het bios toont wel de volle 4G maar de adresruimte van een 32bit OS is niet groot genoeg om dat te adresseren. Dan moet je kunstgrepen gaan gebruiken, of een 64bit OS installeren (en als het even kan nog 4G er bij prikken?).

Er staat al 64 bits op...
Maar 32 bits kan maximaal 4GB aan, geen 3 ;)

Jaa... 4GB?
Ik heb er 4GB inzitten, maar hij gebruikt maar 3,1GB....?
Dus lijkt mij niet echt het probleem...

Er moet ergens iets zijn waarmee ik het RAM geheugen kan indelen waarvoor hij het gebruikt, zodat ik dat alles kan toewijzen ;)
Dat zit wss in het bios, maar geen idee waar.

Ja, dat moet ik nog uitproberen, maar dan moet ik opnieuw opstarten, en ben nu bezig met spelletje :P

Garandeer niets maar ook wat ik ben tegen gekomen op het www.

Even de chipsetdriver opnieuw installeren.(motherboard drivers w7)
http://www.foxconnsupport.com/downl...01&series=en-us0000002&keywords=&sort=Drivers

Daarbij...men(ik)kom met iets om te proberen en jij vindt een spelletje belangrijker.Terwijl men in de tussen tijd maar aan het zoeken is voor je probleem.Als zodadelijk de memory remapping DE oplossing zou zijn dan heb je er wel een paar kwaad.;)

Ja, maar ik kon op dat moment niet saven, maargoed ik zal het nu even doen dan ;)

EDIT: Ik kan het niet vinden, maar zal morgen de chipsetdriver opnieuw installeren, want moet nu naar bed, morgen weer vroeg naar school :S

Laatst bewerkt:
@Ronnie1

Ach...mocht deze 2 voorstellen niet tot oplossing leiden dan ben ik ben ik verder toch ideeloos.Maar wel jammer ja...zit hele avond al te zoeken etc en ts'r zit te gamen.;)

Het is dat ik zelf gewoonweg ook DE oplossing weten wil.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan