4gb ram , herkent maar 3,1gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0220

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
763
Hallo,
ik zou eerst denken , ligt aan mn OS , ok ik had 32-bits vista Business, nu heb ik een nieuwe geïnstalleerd . nl Windows Vista Ultimate 64-bits
dus als ik hem opstart alles ok enz. Vista ziet wel 4gb , maar alle programma's zien maar 3,1gb ram :S :S ?? weet iemand een oplossing , ik vind dit nogal raar.

verdere specs:
E4300 1.8ghz
8800GT OC
400watt voeding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je ook je chipset/moederbord drivers geinstalleerd?
(en dan natuurlijk de juiste versies)
 
Heb je ook je chipset/moederbord drivers geinstalleerd?
(en dan natuurlijk de juiste versies)

bedoel je een bios update? dat is namelijk wel het enige dat ik kan vinden, maar om een bios update te doen, ik heb daar geen ervaring mee, ik zou ook niet weten hoe en ik heb gehoord dat je daarmee je hele pc kunt verkl*ten.
 
Nee, ik bedoel zeker geen bios update.

Je zegt dat je een nieuwe versie van Vista hebt geinstalleerd.
Het is gebruikelijk dat je daarna diverse drivers installeert zodat al je hardware onderdelen goed herkend worden en correct werken.
Kijk eens op de website van je moederbord manufacturer, en haal daar drivers voor je chipset of moederbord. Kies wel de juiste OS versie van die drivers, dus voor Vista 64bit.
 
Als je het fout doet kan dat inderdaad.
Blijf ook ik nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag van mrmusic.
 
is het deze update? een chipset update ( ik hoop niet een GPU update, want ik heb de onboard niet meer aan )
attachment.php
 

Bijlagen

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 55
Het lijkt er wel op, al kan ik de details amper lezen en weet ik niet welk moederbord jij hebt.
 
ik heb ook 4 GB ram in men PC liggen,
maar mijn ervaring is dat alleen programma's die er speciaal voor geschreven zijn werken met 3 of meer, zoals PhotoSchop CS4
De rest blijft gebakken met 3 ook al heb je een OS van 64Bit

//Vreemd...
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook 4 GB ram in men PC liggen,
maar mijn ervaring is dat alleen programma's die er speciaal voor geschreven zijn werken met 3 of meer, zoals PhotoSchop CS4
De rest blijft gebakken met 3 ook al heb je een OS van 64Bit

nee dat is neit waar,
een vriend van mij heeft dezelfde OS , en hij heeft 8gb geinstalleerd en alles herkent gewoon 8gb , bij mij de 4 niet.

trouwens mijn mobo is een p5l-vm 1394
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan