4GB ram waarvan 3.25GB beschikbaar, waar is de rest?.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, dit is nou het probleem met 32-bit Windows. Als je 64-bit hebt zal hij de volledige 4GB gaan gebruiken. :)

Woow zo snel 2 antwoorden, super :D. Aha dus het komt omdat ik een 32-bit heb maar de vraag is waar is die 750MB gebleven?

Die zit er gewoon in maar omdat je 32-bit Windows hebt ziet hij die niet.

Heb de antwoorden al gevonden.

Een citaat uit Windowshelp
Een 64-bits computer kan twee maal zoveel gegevens verwerken als een 32-bits computer, en kan aanzienlijk meer RAM-geheugen (random access memory) adresseren. Daarom is een 64-bits computer een goede keus als u werkt met videobestanden, zoekacties in grote databases of spelletjes en andere programma's waarvoor complexe berekeningen en een grote hoeveelheid geheugen vereist zijn. Een 32-bits computer is echter geschikt voor de meeste programma's. Zo worden spreadsheetprogramma's, webbrowsers en tekstverwerkingsprogramma's ongeveer op dezelfde snelheid uitgevoerd op 32-bits en 64-bits computers.

Van mij mag hier een slotje op.

Dit kan ook te maken hebben het shared geheugen van de videokaart, maar aangezien ik in de printscreen zag dat het een 32bits is kan dit ook.. Blijft het na de herinstallatie ook nog zo, dan is het de videokaart(on-board direct op het moederbord).

Ik heb hier nog een manier waarop je kan achterhalen of je computer 64-bit aan kan. het is heel erg makkelijk.

1. open file explorer.
2. rechtermuisknop op computer en click dan op properties.
3. er verschijnd nu een venster met info over je computer. helemaal lings onder van dit fenster staat preformance information and tools click hier op.
4. als je hier nog nooit bent geweest moet je eerst een scan doen. als de scan klaar is click je rechts onder boven Re-run the assessment op view and print detailed preformance and system information.

hier vind je heel veel info over je computer en ook of die 64-bit aan kan

Tja, dit is nou het probleem met 32-bit Windows. Als je 64-bit hebt zal hij de volledige 4GB gaan gebruiken. :)

ik ben het niet eens met dit antwoord..
ik heb een toshiba satlite L670 dit probleem heb ik al sinds ik het gekocht heb. (legaal gekocht) het is een 64 bit pc en alles op en dr an. en toch geeft mijne ook minder ram aan..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan