radicalgamer
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 feb 2010
Hoi,
Ik heb een HP Smart Aray E200, met daarop twee SAS aansluitingen (8484).
Daaraan zit een backplane met 4 sata schrijven.
Nou werkt dit in mijn Proliant server, maar zodra ik het in mijn 'haperende' ASRock 870 Extreme3 R2 moederbord prik blijft deze herstarten...
Zelfs als ik probeer op te starten vanaf een Win7 dvd blijft de pc vanaf de oude hardeschrijf booten...
Mijn idee is een nieuwe windows 7 op de 4 hardeschrijven te zetten (raid0) maar mijn pc heeft nu een IDE pci kaartje en daarmee kom ik als ik de pc 1 keer aanzet, 3 keer langs het bootlogo en de bios van dat kaartje... Daarna grijpt de bootagent in en start Windows direct op...
Nu ik de Smart Array erin stop blijft mijn pc ruim een kwartier opnieuw langs het bootlogo komen, ook langs de bios van de IDE pci controller...
Maar de bios van de Smart Array komt maar niet.
Ook branden de lampjes van de hdd's niet en lijken ze niet te draaien...
Kunnen sommige chipsets (AMD 870) niet goed overweg met PCI/PCI-e controllers?
Heeft iemand advies over hoe ik dit alsnog kan instellen, of dat het niet kan?
Met vriendelijke groet,
Radicalgamer
Ik heb een HP Smart Aray E200, met daarop twee SAS aansluitingen (8484).
Daaraan zit een backplane met 4 sata schrijven.
Nou werkt dit in mijn Proliant server, maar zodra ik het in mijn 'haperende' ASRock 870 Extreme3 R2 moederbord prik blijft deze herstarten...
Zelfs als ik probeer op te starten vanaf een Win7 dvd blijft de pc vanaf de oude hardeschrijf booten...
Mijn idee is een nieuwe windows 7 op de 4 hardeschrijven te zetten (raid0) maar mijn pc heeft nu een IDE pci kaartje en daarmee kom ik als ik de pc 1 keer aanzet, 3 keer langs het bootlogo en de bios van dat kaartje... Daarna grijpt de bootagent in en start Windows direct op...
Nu ik de Smart Array erin stop blijft mijn pc ruim een kwartier opnieuw langs het bootlogo komen, ook langs de bios van de IDE pci controller...
Maar de bios van de Smart Array komt maar niet.
Ook branden de lampjes van de hdd's niet en lijken ze niet te draaien...
Kunnen sommige chipsets (AMD 870) niet goed overweg met PCI/PCI-e controllers?
Heeft iemand advies over hoe ik dit alsnog kan instellen, of dat het niet kan?
Met vriendelijke groet,
Radicalgamer