5.1 box links achter en rechts achter

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
4
Even een simpele maar vervelende vraag:

Ik heb zojuist de bedrading van een oude jvc 5.1 cinemaset door me huiskamer gelegd.
Nu ben ik echter vergeten de uiteinden van de draden te markeren.
Ik heb inmiddels uitgevogeld wat links en rechts voor is center en subwoofer zijn me ook bekend. Nu sta ik nog voor de vraag wat links en rechts achter is.

Iemand enig idee of er ergens audio te downloaden is die bijvoorbeeld alleen geluid laat komen uit de box rechtsachter. op die manier is het snel verholpen.

bvd. Patrick

ps. ik ga niet weer alle draden uit die gootjes halen want dan vreet ik me schoen op.
 
Laatst bewerkt:
Geluidskaart-software heeft vaak een test functie, waardoor je weet waar links en rechts zitten. (is wat Pasja denk ik bedoeld). Anders zet je een actiefilm met surround geluid op, waarbij iets langs of over je heen vliegt, rent of schiet. Dan weet je zo wat Links en Rechts surround is.

Je kunt ook de draad even wisselen naar de voor-aansluiting, en de balans naar 1 kant zetten. Dan weet je het ook.
En hier nog een test file: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/howto/articles/Multichannel.aspx#link6
 
Geluidskaart-software heeft vaak een test functie, waardoor je weet waar links en rechts zitten. (is wat Pasja denk ik bedoeld). Anders zet je een actiefilm met surround geluid op, waarbij iets langs of over je heen vliegt, rent of schiet. Dan weet je zo wat Links en Rechts surround is.

Je kunt ook de draad even wisselen naar de voor-aansluiting, en de balans naar 1 kant zetten. Dan weet je het ook.
En hier nog een test file: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/howto/articles/Multichannel.aspx#link6

ik heb een nog simpelere oplossing bedacht. gewoon links of recht eruit laten.. :) beetje dom dat ik hier niet eerder op gekomen ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan