Beste...,
Vorige week heb ik een LCD scherm gekocht bij de MediaMarkt. Hij werkt prima, maar er zit 1 nadeel aan vast: de enige geluidsuitgang komt van de koptelefoon... (en uiteraard uit de normale boxen
)
En daar baal ik behoorlijk van.
Ik wil graag van dat blikken geluid af die uit de LCD schermen komt (kleine speakertjes), en daarom heb ik een kabel van de hoofdtelefoonaansluiting naar een oud stereotorentje gelegd (tulp aansluiting).
Dit werkt goed, maar ik blijf het raar vinden dat dit via de hoofdtelefoon moet gaan.
Nu het PC gedeelte...
Gisteren heeft mijn vader me verblijdt met het feit dat hij van z'n tweede PC af wil.
Hij heeft zijn nieuwere PC in de huiskamer geplaatst, en daarom wilde hij ook van zijn 5.1 setje af (hij heeft ook maar direct een Bose 1-2-3 systeem gekocht...).
Ik heb de hele handel onder de arm genomen en naar huis gebracht.
Ik wil namelijk graag het geluid van het LCD scherm naar de PC laten lopen, en dan via de 5.1 boxen naar buiten laten gaan.
Ik weet nog niet hoe ik mijn DVD speler hier op aan moet sluiten, maar da's een ander verhaal.
Het vervelende is nu dat op de PC (een oude Aldi Medion 1 GHz Lifetec PC) alleen groene, roze en (ik dacht) blauwe in/uitgangen zitten voor het geluid.
Op de 5.1 set zitten kabels met groene, zwarte en ... (geen ID welke kleur).
Mijn collega zegt nu dat dat niets uit maakt en dat je gewoon alle combinaties moet proberen.
Maar ik weet toch zeker dat die blauwe ingang op de PC voor de microfoon is...
Daar ga je toch geen subwoofer op aansluiten?
Of is dit wel mogelijk?
Of moet ik een bepaald programma / drivers /firmware update hiervoor hebben?
Ik heb bij de Progress (Hengelo) een kaartje zien liggen (van Sweex) voor 9 euro waarmee ik een 5.1 systeem kan aansluiten.
Maar dan moet ik waarschijnlijk de onboard geluidskaart uitschakelen.
Als het kan dus toch via onboard en niet met een extra kaartje.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met die geluidsaansluitingen.
Bedankt!
groet,
Dave.
Vorige week heb ik een LCD scherm gekocht bij de MediaMarkt. Hij werkt prima, maar er zit 1 nadeel aan vast: de enige geluidsuitgang komt van de koptelefoon... (en uiteraard uit de normale boxen

En daar baal ik behoorlijk van.
Ik wil graag van dat blikken geluid af die uit de LCD schermen komt (kleine speakertjes), en daarom heb ik een kabel van de hoofdtelefoonaansluiting naar een oud stereotorentje gelegd (tulp aansluiting).
Dit werkt goed, maar ik blijf het raar vinden dat dit via de hoofdtelefoon moet gaan.
Nu het PC gedeelte...
Gisteren heeft mijn vader me verblijdt met het feit dat hij van z'n tweede PC af wil.
Hij heeft zijn nieuwere PC in de huiskamer geplaatst, en daarom wilde hij ook van zijn 5.1 setje af (hij heeft ook maar direct een Bose 1-2-3 systeem gekocht...).
Ik heb de hele handel onder de arm genomen en naar huis gebracht.
Ik wil namelijk graag het geluid van het LCD scherm naar de PC laten lopen, en dan via de 5.1 boxen naar buiten laten gaan.
Ik weet nog niet hoe ik mijn DVD speler hier op aan moet sluiten, maar da's een ander verhaal.
Het vervelende is nu dat op de PC (een oude Aldi Medion 1 GHz Lifetec PC) alleen groene, roze en (ik dacht) blauwe in/uitgangen zitten voor het geluid.
Op de 5.1 set zitten kabels met groene, zwarte en ... (geen ID welke kleur).
Mijn collega zegt nu dat dat niets uit maakt en dat je gewoon alle combinaties moet proberen.
Maar ik weet toch zeker dat die blauwe ingang op de PC voor de microfoon is...
Daar ga je toch geen subwoofer op aansluiten?
Of is dit wel mogelijk?
Of moet ik een bepaald programma / drivers /firmware update hiervoor hebben?
Ik heb bij de Progress (Hengelo) een kaartje zien liggen (van Sweex) voor 9 euro waarmee ik een 5.1 systeem kan aansluiten.
Maar dan moet ik waarschijnlijk de onboard geluidskaart uitschakelen.
Als het kan dus toch via onboard en niet met een extra kaartje.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met die geluidsaansluitingen.
Bedankt!
groet,
Dave.
Laatst bewerkt: