5.1 boxenset met SBLIVE 1024

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackazz

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Hoi hoi,

ik heb zaterdag maar een x een nieuwe boxenset voor bij me tv/pc gekocht. Alleen als ik nu de boxenset aansluit aan de pc. En test met de mixer die bij de installatie zaten van de geluidskaart. Dan hoor ik alleen maar geluid uit de linker en rechter voor boxen.

Ik heb bovendien een Creative SB Live 1024 5.1 soundcard. Gewoon geinstalleerd met de originele drivers die ik bij aanschaf had gekregen.

Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?

Ik neem aan dat je wel alle kabels aangesloten hebt?
Ik meen me te herinneren dat je ergens in de opties van je geluidskaart moet aangeven dat je 5.1 boxen gebruikt.

Geplaatst door maestro12
Ik neem aan dat je wel alle kabels aangesloten hebt?
Ik meen me te herinneren dat je ergens in de opties van je geluidskaart moet aangeven dat je 5.1 boxen gebruikt.

Jah ik heb wel alle kabels aangesloten :rolleyes:

en tijdens de installatie heb ik ook wel aangegeven dat ik een 5.1 boxenset gebruik.

Maar als ik dan met de Creative Surround Mixer de instellingen wil testen. Dan krijg ik alleen maar geluid uit de linker/rechter voor boxjes

Geplaatst door Jackazz

en tijdens de installatie heb ik ook wel aangegeven dat ik een 5.1 boxenset gebruik.

En ook bij Geluiden audioapparaten in Configuratiescherm?

attachment.php

Kijk voor de zekerheid dit topic es na.

thnx voor de reactie.. Maar dat was het ook niet..

Ik zal nog ff dat andere topic doorkijken

Ik heb nog even wat verder gezocht. En toen kwam ik een handleiding tegen waarin werd uitgelegd hoe je je Sound Blaster Live 5.1 moest instellen voordat het met 5.1 kan werken.

Daar staat namelijk dat je een kabel nodig hebt met 3 uitgangen die in de geluidkaart moeten (ik heb der daar ma 1) en dan 3 richting de boxen. In mijn geval dus JVC player (en hierna toe heb ik 2 draden lopen).

Dus mijn volgende vraag. Zou het misschien kunnen klopen dat ik alleen maar het signaal doorkrijg dat eigenlijk oorspronkelijk aan de left / right front boxen zou meoten worden doorgegeven omdat ik maar 1 input kabel gebruik?

Zie plaatje voor voorbeeld uit de manual

4KFF77167E98

Je moet wel een echte 5.1-boxenset gebruiken, anders werkt het niet.

Als je een echte 5.1-boxenset hebt, dan zitten hier al de juiste kabels bijgeleverd.

Die kabel heeft 2 uiteinden met elk 3 plugjes: de ene kant met de 3 plugjes gaat naar de juiste poorten op de woofer en de andere 3 plugjes gaan naar de juiste poorten op je geluidskaart.

Geplaatst door Jackazz

en tijdens de installatie heb ik ook wel aangegeven dat ik een 5.1 boxenset gebruik.............

Dus toch niet, mijn vraag was nog niet zo gek, je bent namelijk niet de eerste die niet de juiste/alle kabels gebruikt. ;)

Heb je geen digitale aansluiting op het setje zitten??

Geplaatst door Muurhond
Je moet wel een echte 5.1-boxenset gebruiken, anders werkt het niet.

Als je een echte 5.1-boxenset hebt, dan zitten hier al de juiste kabels bijgeleverd.

Die kabel heeft 2 uiteinden met elk 3 plugjes: de ene kant met de 3 plugjes gaat naar de juiste poorten op de woofer en de andere 3 plugjes gaan naar de juiste poorten op je geluidskaart.

Dan komt het denk ik doordat het niet echt een origineel 5.1 setje is voor bij de PC.

Het is zeg maar gewoon een Home Cinema Set.

Dus dit gaat waarschijnlijk zo niet werken?

En nee ik heb geen digitale aansluiting der op zitten
Thnx in ieder geval voor jullie beide reacties :thumb:

Welk merk en type setje is het en hoe wil je het precies gaan aansluiten(dus nog eventueel andere apparatuur ertussen)????

Geplaatst door maestro12
Welk merk en type setje is het en hoe wil je het precies gaan aansluiten(dus nog eventueel andere apparatuur ertussen)????

Het is een JVC TH-S5 setje (zie plaatje)

jvcths32004.jpg

Hierop heb ik op dit moment dus de TV op aangesloten. Via Scart.

En ik zou ook graag mijn PC hierop aansluiten.
Ik heb nu dus 1 standaard stereo kabel in de pc zitten (die je ook gebruikt voor normaal boxen/koptelefoon) en die kabel gaat met behulp van een splitter in JVC speler.

Ik zou nu dus graag willen dat ik vanaf mijn PC dus ook het geluid als 5.1 surround kan afspelen. En dus niet gewoon standaard uit alle boxen

Op de speler zit ook nog een "Optical Digital In" aansluiting.
Zou ik misschien hier een kabel op moeten aansluiten vanaf mijn PC? (sorry ik ben een newbie op dit gebied)

"Optical Digital In" die moet je gebruiken ja. Je geluidskaart heeft een optical out, moet goedkomen dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan