5.1 center box doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

styntje

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
ik heb voor mijn verjaardag een creative 5.1 instalatie gekregen (inspire T6100).
na heel wat gekloot heb ik het voormekaar gekregen dat links voor rechts voor en links en rechts achter het doen + subwoofer. nu aleen de center nog. ik heb op creative.com de soundblaster live! gedownload en geninnstaleerd. hier kan ik alleen op koptelefoon 2 boxen en 4 boxen zeteen en dus niet op 5 . ik heb al bij mijn configuratiescherm op 5.1 gezet maar helpt niet. ik weet niet of het mis aan mijn geluidskaart licht.
er komen drie steckertjes uit mijn systeem. groen zwart en orange. groen en zwart kan ik kwijt aleen orange niet. ik heb not roze, blauw en gele ingang over maar heb in alle drie geprobeerd maar komt nog steeds geen geluid uid de center.

alvast bedankt!!!

stijn

moet er wel bij zegen dat 5.1 niet werkt bij mp3 muziek tenzij je winamp met een plugin gebruikt.
alleen dvd films kan je zo draaien indien je geluidskaart digitaal is aan gesloten.
dit staat trouwens ook op het creative forum.

wat een onzin 5.1 werkt niet mp3 .
je moet als je een sb kaart heeft in de EAX console CMSS 3D inschakelen .
dan doen alle speakers mee .
in zowel vlc mediaplayer winamp(zonder plugin) musicmatch jukebox en alle andere players .

wat een onzin 5.1 werkt niet mp3 .
je moet als je een sb kaart heeft in de EAX console CMSS 3D inschakelen .
dan doen alle speakers mee .
in zowel vlc mediaplayer winamp(zonder plugin) musicmatch jukebox en alle andere players .

sorry ben een noob op dit gebied. waar kan ik vinden wat voor geluidskaart ik heb en kan dit in stappen worden uitgelegd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan