5.1 Cinema-surround-system Hollywood III

Status
Niet open voor verdere reacties.

BCfighter

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
ik heb een vraag: ik wil dit 5.1 systeem gaan kopen maar ik weet niet of ik dat kan aansluiten op mijn pc ik heb een realtek ALC888 7.1 channel audio CODEC with High Definition audio maar ik heb maar 4 ingangen, een front ingang, een rear ingang, een center/subwoofer ingang, en een side ingang, nou denk ik dat die side ingang bij dit systeem niet nodig is maar hoe krijg ik dan links en rechts op een ingang???? en hoe de center en subwoofer samen op een ingang??? ik hoop dat jullie hier iets voor weten en hoe ik dit systeem aan moet sluiten op mijn pc

Je hebt uiteindelijk 3 draadjes.
1 voor subwoofer/center, 1 voor de achterluidsprekers en 1 voor de voorluidsprekers.
die stop je in je computer.
Je hebt niet per luidspreker (dus bijvoorbeeld je linker- voor luidspreker) een draadje.

Moet dus lukken hoor:thumb:

1 voor subwoofer/center, 1 voor de achterluidsprekers en 1 voor de voorluidsprekers.
die stop je in je computer.
Je hebt niet per luidspreker (dus bijvoorbeeld je linker- voor luidspreker) een draadje.

Moet dus lukken hoor:thumb:

is dat zo? dus hij splitst automatisch de subwoofer en de center speaker? en ook links en rechts?

Ja.
Ik heb zelf ook Realtek en 5.1 surround sound en werkt prima

Volgens mij heb je een programmatje (Realtek Sound Effect Manager, bij control panel) waarbij je kan regelen welk draadje voor wat wordt gebruikt, dus daar kan je ook nog mee rommelen.

Niet :D

Waarom zou je dat willen?

zoals ik eerder al zei::

Is dat home cinama set niet alleen voor de TV:confused:? heb de handleiding nog is doorgekeken, en je hebt uiteindelijk 6 draadjes.
Als je geluidskaart dat niet heeft..tja dan gaat het inderdaad niet.
De meeste 5.1 sets hebben 3 draadjes, maar deze dus blijkbaar niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan