5.1 geluid creeeren met logitech x-530 via dvd-speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter mvo82
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mvo82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2010
Kan zijn dat deze vraag al geplaatst is of veel weg heeft van een andere reeds gestelde vraag, maar ben nieuw op t forum dus nog niet de tijd gehad om alles door te spitten. Mijn excuus daarvoor...

De situatie:

Ik ben in het bezit van een logitech X-530 (5.1) systeem. Deze had ik voorheen in gebruik voor mijn pc, maar daar heb ik inmiddels iets anders voor. Deze X-530 set wil ik gaan gebruiken voor de tv.
Alle speakers die bij deze set zitten sluit je aan op de subwoofer (mbv tulpstekkers) en vanuit de hoofdspeaker lopen 3 kabels (groen, oranje, zwart) die je normalerwijs in je geluidskaart van de pc stopt.

Nu zit er bij deze set een game adapter waarbij je deze 3 kabels kunt inprikken en via een tulp- stekker (rood-wit) dit op je televisie/gameconsole kunt aansluiten. Nu heb ik dus 2.0 geluid over 5 boxen verdeeld. Niet de situatie waar ik naar op zoek ben.

Mijn idee is nu om een dvd speler te kopen die een 5.1 audio out channel heeft.
Op die manier hoop ik dat het mogelijk is (kan dat op deze manier?) om daadwerkelijk 5.1 geluid via mijn set te kunnen beluisteren. De logitech set ondersteunt dolby surround/digital en de dvd speler die ik voor ogen heb heeft de benodige codecs.
Het aansluiten van dit geheel is nu eigenlijk waar ik een aantal vragen over heb.

Een klein zijspoor; bij mijn nieuwe geluidsset voor de pc (2.1) zat een (verleng) kabel om deze set op je gameconsole aan te sluiten. Een groene tulpstekker om de groene stekker van de X-530 set in te doen en aan de andere zijde twee (female) tulpstekkers. Met behulp van een tussenstuk kun je die aansluiten op je gameconsole/tv. Dit hoeft in mijn situatie niet.

Nu is mijn vraag of iemand weet of er ook dergelijke kabels zijn voor de oranje en zwarte kabels die uit de X-530 set komen?

Is die verlengkabel van het vorige plaatje te vergelijken met zoiets als dit?:

tulp kabel jack

Hopelijk kan iemand mij informeren/adviseren/helpen!

Groeten,

mvo82

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan