5.1 Geluid doet het niet, alleen 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

doopie2you

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Ik heb laatst Windows Vista opnieuw op me pc geïnstalleerd alleen nu werkt me 5.1 geluid systeem niet meer goed... Ik heb een Sweex 5.1 PCI kaart! en Sweex 5.1 boksjes! Ik heb het geïntegreerde geluid ding in BIOS uitgeschakeld! en drivers weggegooid!

Ik heb de kaart aangesloten, drivers geïnstalleerd op me pc en knalle maar! de driver controle center is van C-Media en daar kies ik dan voor 6 Luidsprekers! En 6CH als systeemingang! Dan ga ik naar audio apparaten en doe ik daar de boxjes als 5.1 Configureren! Als ik dan op de boxjes klik dan maken ze ALLEMAAL geluid zelfs de Subwoofer! En wanneer ik dan een muziekje via media player wil afspelen doet die dat alleen maar over 2 boxjes.

Ik heb van die 5.1 test muziekjes gedownload maar daar werken ze ook niet, en ik zou het ook niet erg vinden als het alleen me voorste 2 boksjes waren + me subwoofer maar die doet het ook niet.

Oke, even een nederlandse vertaling: je hebt bij de instellingen van de geluidskaart alles ingesteld op 5.1 (6ch), en in Config. scherm -> Geluid ook?

Dat MP3'tjes enkel over de voor speakers komen klopt, dat komt omdat normale muziek vaak niet voor 5.1 gemaakt word.

heb het ook met mijn 7.1 surround :D
kun je ook kamer instellen als effect dan geven alle speakers geluid bij mij kwa mp3's

Oke, even een nederlandse vertaling: je hebt bij de instellingen van de geluidskaart alles ingesteld op 5.1 (6ch), en in Config. scherm -> Geluid ook?

Dat MP3'tjes enkel over de voor speakers komen klopt, dat komt omdat normale muziek vaak niet voor 5.1 gemaakt word.

Ja idd, 6 Channel dus in 5.1 en dan bij Confg. scherm als ik op geluid druk en dan bij afspeel apparaten op diegene klik die hem moet afspelen en dan Configureren als 5.1 dan druk je volgende, volgende, volgende en zorg je dat die vinkjes aanstaan bij de goede! en dan hoort die het te doen, maar hij doet het niet!

Als ik bij me C-media control panel op Woonkamer effect kies doet me subwoofer het nog niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan