5.1 met SPDIF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgreev

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht en nu wil ik graag mijn 5.1 geluids setje op mijn laptop aansluiten!
Nu heb ik de gewone uitgang voor de oortelefoon maar ook zo'n gecombineerde uitgang (SPDIF) Hoe kan ik daarop mijn logitech z-5500 op aansluiten?
welke verloop stukken heb ik daar evt. voor nodig?
Kan het ook via de Optical aan sluiting?
Hopelijk kan iemand mij helpen!:D

Mvgr Jurriaan

Is dat niet de gewone optical kabel?
Want die ingang heb ik niet!

Ik heb alleen mini jack en dan die S/PDIF

Maar wil hem wel graag op optical aansluiten!

Mvgr

SPDIF is de kabel waar ik heen gelinkt heb. Er zijn er 2, Coax, en SPDIF (Toslink).

Mijn broertje heeft een Z5500, en voor zo ver ik weet heeft die geen Coax aansluiting.

De z5500 heeft 3 mini-jack (analoog) en dan 2 Digitaal namelijk: Coax en Optical!

Er is natuurlijk geen kabel om van die S-PDIF naar (Digitaal)-Optical te gaan he?
Wordt het dan een externe geluidskaart of analoog via die S/PDIF??

Hoi Jgreev,
Waarom Optical? S/PDIF is ook digitaal niet analoog. (wel elektrisch)
Sterker nog dan hoeft er ook geen elektrisch / optisch > optisch / elektrisch omvorming plaats te vinden.
Tenzij je extreem last van storing hebt (waarbij zelfs afgeschermd coax niet helpt) of grote afstanden moet overbruggen zou ik de S/PDIF coax gebruiken.
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/hq-adapter-jack-3.5mm-rca-female/product-details.html
+
http://www.bax-shop.nl/data-kabel-i...rca-cinch-kabel-10-meter/product-details.html
En klaar ben je. (Ook ergens anders te koop hoor.)

okeej dat wist ik niet dat dat gewoon digitaal was:d.

Maar is dat dan niet teveel kwaliteit verlies met die verbindings stukken??

En via Coax kan je gewoon 5.1 hebben he??

Coax heeft ook 5.1 ondersteuning ja. Marreh... Als je een SPDIF aansluiting hebt, waarom zou je dan moeilijk gaan doen met een converter?

Hoezo een converter?
Die foto is toch gewoon een verloop van mini jack naar optical??

Met dat verloop stukje en dan een kabel erbij krijg je och gewoon 5.1 via de S/PDIF?/:D

Minijack heeft geen 5.1 ondersteuning. Dus als jij dat convertertje (verloopstukje) ertussen zet, dat de SPDIF kabel eindigt in een mini-jack aansluiting, zal er dus enkel stereo-geluid uit komen. Omdat er geen digitaal geluid ondersteunt word op de minijack.

Maar, ik raak hier in de war. In de 1e post, vraag je of SPDIF 5.1 ondersteund, omdat je die aansluiting hebt. Waarom sluit je de kabel dan niet gewoon aan zonder het stukje op de SPDIF aansluiting?

Ik heb op de laptop een SPDIF aansluiting en vroeg me af of die 5.1 ondersteunt?
Zoja hoe sluit ik die dan aan op mijn Logitech z5500?
Daar zitten de Digitale aansluitingen coax en optical op!!
en dan nog de gewone minjack aansluitingen?(dat zijn er 3 Front Rear Center/Sub)
en mijn vraag is dus hoe ga ik van die SPDIF naar een van die aansluitingen op mijn z5500??( het liefst een van de digitale)!!!

SPDIF is digitaal, en die aansluiting heeft de Z5500, zit achterop het kastje met de volumeknop.

spdif-toslink.jpg

Nee, jij begrijpt mij niet. Je koopt de kabel in 1 van mijn eerderepost's, die druk je in de computer / laptop, en de andere kant achterin de console van de z5500, alleen dan heb je 5.1. Via de converterdingetjes niet.

Dat gaat niet want die SPDIF is een minijack aansluiting geen optical dus dat past niet!

Mini jack is geen SPDIF. Coax en optical wel, beide op de Z5500 aanwezig.

Hier zie je de zijkanten van mijn laptop

http://ynot2k.com/store/products/laptops/ensemble/n73/360 degree pics.jpg

Op de 2de afbeelding en dan helemaal links zie je 2 rondjes! De eerste is SPDIF en Hoofdtelefoon en de tweede is Microfooningang

Heb het boekje van de laptop voor mijn neus liggen en ook daar staat in dat dat SPDIF is!
En deze tekst staat erbij: Deze aansluiting biedt de mogelijkheid de notebook aan te sluiten op SPDIF-compitabele apparaten voor digitale geluidsuitvoer. Gebruik deze functie om van uw ASUS-notebook een hifi thuisbioscoopsysteem te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan