5.1 set aansluiten op geluidsinstalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

petert

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Beste mensen, omdat ik de grote boxen in mijn huis zat was wilde ik overstappen naar een 5.1 set zoals op een home cinemaset word geleverd. nu ben ik bij mediamarkt geweest en die zei dat de boxen alleen verkocht werden met een dvd speler, d.w.z. de goedkopere dan want met een hoop geld kan alles. maar deze liet zien dat je met een verloop van 3 jack's naar 2 (wit en rood) tulp pluggen (contra) kon die dan weer vervolgens dmv een verloop dubbele tulp naar een hoofdtelefoonjack ging. echter dat eerste verloop verkochten ze niet. dus mijn vraag weet iemand hoe dit heet of heeft iemand een andere oplossing voor mij om een 5.1 set op mijn geluids instalatie aan kan sluiten.

Groetjes Petert

er zijn toch ook losse 5.1 setjes te koop!!

maar als ik het goed begrijp wil jij dus een 5.1 set aansluiten op een versterker die alleen maar 2 kanaals uittgang hebben?

indien ja zul je dus ook nooit een 5.1 geluid krijgen maar dat weet je?
en je bass box zal dus ook nooit optimaal( of niet of nauwelijks) werken dan

Laatst bewerkt:
er is wel een optie maar vrij duur.
de logitech z-5500 deze kan je wel aan een stereo hangen maar net als er woord gezegt,
het blijf dan wel stereo want er kom geen multie digitaal geluid van de versterker af.
tenzij je een dure home cinema versie versterker gebruikt.

Ik heb inderdaad een dds versterker en ja er zijn wel 5.1 setjes te koop maar die zijn allemaal boven de € 200 en een comp setje heb je voor gemiddeld € 50 duuussss.......
misschien nog een ideetje????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan