5.1 set geluidskabels verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenavond,

Ik heb een 5.1 set die met 3 kabels aangesloten staat op mijn pc (subwoofer, rear en front kabels). Nu wil ik de subwoofer, waar die 3 kabels vandaan komen, wat verder van mijn pc zetten. Hier zijn de draden echter te kort voor.. Wat voor verlengkabels moet ik hebben om deze langer te maken? Dus ik bedoel deze kabels (hier de aansluitingen weergegeven maar volgens mij spreken de kabels dan voor zich):

http://img169.imageshack.us/i/27145355364l.jpg/

alvast bedankt,
Vincent

Female 3,5 mm stereo jack aan één kant, male 3,5mm stereo jack aan de anderekant... en dat 3 maal......
Afgeschermd kabel...... Deze zijn in vele lengten kant en klaar verkrijgbaar....

Zoals deze:
attachment.php

Bijlagen

• HQSS2423.jpg
    HQSS2423.jpg
    9,6 KB · Weergaven: 1.566
Dan ga ik morgen even langs de handyman voor deze kabels.

bedankt!

fijne avond nog.

Homecinemaset kabels verlengen

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een homecinemaset van Philips gekocht, maar de kabels zijn te klein voor de woonkamer. Ik wil ze in 5 hoeken hebben, maar daarvoor moeten de kabels verlengd worden.

Een paar vragen:

1. kan ik de kabels gewoon verlengen m.b.t. een kroonsteentje, of treedt er dan kwaliteitsverlies op (de kabels worden bijna 2x zo lang)?
2. de kabels aan de speakers zijn niet allemaal even lang. Als ik ga verlengen, moet er dan overal een even groot stuk tussen, of moet ik de originele verhoudingen aanhouden (i.v.m. kwaliteitsverlies)?

Groet,

JMP.

Welkom op Helpmij! :thumb:

Het is niet zo handig om voort te borduren op iemand anders topic! De moderators van dit forum vinden dat ook niet zo grappig..... Je hebt bovendien meestal veel sneller antwoord als je je eigen topic start!

Maar los daarvan.....

Je kunt die kabels gewoon verlengen, de stukken welke je er tussen zet hoeven niet even lang te zijn.... een paar meter extra levert geen (merkbaar) kwaliteitsverlies op...

Je kunt dit inderdaad het makkelijkst doen met wat kroonsteentjes.......

Gebruik geen telefoondraad of ander flinterdun draad... in dat geval kun je wel kwaliteit verliezen...

Let ook op de + en de - van de luidsprekers..... (handig is rood/zwart draad te gebruiken...)
Als je ze verkeerd om aan sluit zal er niets ontploffen, maar komt de betreffende luidspreker in "tegenfase" te staan.... en dat is een "krom" gehoor......

Veel succes!:thumb:

Welkom op Helpmij! :thumb:

Het is niet zo handig om voort te borduren op iemand anders topic! De moderators van dit forum vinden dat ook niet zo grappig..... Je hebt bovendien meestal veel sneller antwoord als je je eigen topic start!

Maar los daarvan.....

Je kunt die kabels gewoon verlengen, de stukken welke je er tussen zet hoeven niet even lang te zijn.... een paar meter extra levert geen (merkbaar) kwaliteitsverlies op...

Je kunt dit inderdaad het makkelijkst doen met wat kroonsteentjes.......

Gebruik geen telefoondraad of ander flinterdun draad... in dat geval kun je wel kwaliteit verliezen...

Let ook op de + en de - van de luidsprekers..... (handig is rood/zwart draad te gebruiken...)
Als je ze verkeerd om aan sluit zal er niets ontploffen, maar komt de betreffende luidspreker in "tegenfase" te staan.... en dat is een "krom" gehoor......

Veel succes!:thumb:

Hallo ik zit met hetzelfde probleem -> 5.1 surround set maar achterste 2 speakers hebben te korte kabels. Ik ga deze verlengen dmv kroonsteentjes, maar even voor de duidelijkheid; rood moet aan rood worden aangesloten en zwart aan zwart? En wat als ze in de winkel geen kabels hebben met rood/zwart - hoe weet ik dan wat + en - is?

Bedankt!

Zoals hierboven al staat aangegeven kun je beter een eigen topic openen ipv een nieuwe vraag stellen in het topic van een ander.

Als je gaat verlengen lijkt het me handig om rood op rood en zwart op zwart te zetten. Als ze deze kleuren niet hebben dan pak je een willekeurige andere kleur. Rood zet je dan op kleur 1 en zwart op kleur 2. Aan de speakerkant zet je dan kleur 1 op de aansluiting waar rood op zat en kleur 2 waar zwart op zat.

Zoals hierboven al staat aangegeven kun je beter een eigen topic openen ipv een nieuwe vraag stellen in het topic van een ander.

Als je gaat verlengen lijkt het me handig om rood op rood en zwart op zwart te zetten. Als ze deze kleuren niet hebben dan pak je een willekeurige andere kleur. Rood zet je dan op kleur 1 en zwart op kleur 2. Aan de speakerkant zet je dan kleur 1 op de aansluiting waar rood op zat en kleur 2 waar zwart op zat.

sorry dat ik het topic kaapte maar als ik er een nieuw open denken de mensen misschien "alweer dezelfde vraag" en antwoorden ze er niet op...
In elk geval bedankt voor je snelle antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan