5.1 set werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

phocus

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
hallo mensen,
ik, jan, heb even een vraag. ik heb vandaag een logitech 5.1 surround set gekocht. type X-530. ik heb alles aangesloten zoals was aangegeven, op mijn pc, maar alleen de 2 voorspeakers(links en rechts) werken. de subwoofer doet het ook.
mijn pc is trouwens een HP Pavilion w5080. betrekkelijk nieuw dus nog. ik zou graag willen weten wat ik moet doen om alle 5 mijn speakers te laten werken, TEGELIJK! ;)

bij voorbaat dank.

PS: moederbord is: MSI RS480M2/RX480M2 (MS-7093)

Laatst bewerkt:
Heb je wel een 5.1-geluidskaart? Zo ja, check de instellingen hiervan eens.

nog een vraagje

ik zou wel willen, maar waar kan ik de instellingen van mn geluidskaart vinden en waar kan ik zien of het een 5.1 is?:o

Wat dacht je van:
Start--->Configuratiescherm--->geluiden en audioapparaten--->eigenschappen voor...--->
tabblad volume--->luidsprekerinstellingen--->geavanceerd--->5.1 luidspreker opstelling

phocus zei:
damn lol t werkt ook nog

bedankt schat :D:love:

Tegen wie heb je het?

Ik krijg het vaak een beetje benauwd wanneer mensen die Jan heten, schat tegen me zeggen, vandaar.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem ik alleen werkt het bij mij nog steeds niet ik heb het groene stekkertje in de groene zitten de rose in de rose en de zwarte in de blauwe hetzelfde als Phocus.

Wil dat nu zeggen dat ik geen 5.1 ondersteuning heb?

Wanneer je dezelfde truuk als uitgelegd hebt uitgeprobeerd en het werkt nog niet, zou het aan de configuratie van de geluidskaart kunnen liggen.
Het kan ook aan het aangeboden signaal liggen.
Stereo(2.1) signaal van een DC of MP3 wordt nooit als 5.1 weergegeven, maar soms kun je dat wel aanpassen in de geluidskaart instellingen.
Welke geluidskaart heb je?
Heb je de drivers goed geinstalleerd?

Realtek Ac'97 ik heb de laatste drivers geinstalleerd.

Realtek AC'97 A3.83 dat was de laatste en die heb ik erop staan.

Laatst bewerkt:
Die kaart ken ik helaas niet.
Zit daar software bij zodat je een mixertje tevoorschijn kunt halen?

Misschien heb je hier wat aan voorderest kon ik niet zoveel vinden.

Bijlagen

• 5.1.JPG
    5.1.JPG
    62,2 KB · Weergaven: 44
Op die bijlage zie ik dat je al je speakerkanalen op gedempt hebt staan.

En in apparaatbeheer staan er geen gele uitroeptekentjes bij je geluidskaart?
En dat kleine luidsprekertje rechtsonder in je taakbalk staat ook niet op dempen?

Dit vond ik nog wel interessant want dit vinkje stond uit en heb ik aangezet maar het werkt nog steeds niet omdat hij nog grijs blijft.

Bijlagen

• 5.1.2.JPG
    5.1.2.JPG
    26,5 KB · Weergaven: 42
Dus door de demping van alle kanalen heeft de kaart totaal geen geluid neem ik aan.
Ik zou de kaart eruit halen, drivers deinstalleren.
Pc afsluiten, kaart eruit, opnieuw opstarten.
Pc afsluiten, kaart erin, opnieuw opstarten en dan wordt 'ie weer herkend en dan nog maar een keer de drivers installeren.

Niet alles is gedempt ik snap ik niet waaruit jij dat opmaakt en ik heb een onboard geluidskaart.

Als ik naar jouw eerste bijlage kijk, staan alle luidsprekerkanalen gedempt(vierkantje gedempt is grijs).
Dus daar maak ik dat uit op.

Er staat toch geen kruisje in? maar ik heb nu alleen geluid uit m'n voorste 2 speakers en uit m'n Subwoofer dus niet uit m'n center speaker en uit m'n 2 rear speakers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan