5.1 setje doet het niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jvoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Ik heb gisteren een nieuw 5.1 setje gekocht (creative T6100), maar hij doet het momenteel nog niet. Nou is mijn eerste vraag of ik alle kabeltjes goed in de computer heb aangesloten (zie foto)

Ik denk dat dit wel goed zit, dus zal er wel iets fout zijn met de geluidskaart. Hierbij moet gezegd worden dat het geluid het nog prima deed met mn twee ouwe simpele philips speakertjes. Ook heb ik al de nieuwste driver voor mijn geluidskaart gedownload.
Dit zijn mijn specs
--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center Edition
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam JASPER
Naam gebruiker Jas

Moederbord:
CPU Type Intel Celeron D 346, 3057 MHz (23 x 133)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (08/16/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart Radeon X1300 Series Secondary (512 MB)
Video kaart Radeon X1300 Series (512 MB)
Monitor Samsung SAMTRON SC-428PT(L) (7011)

Multimedia:
Geluidskaart Realtek HD Audio output

Wat is volgens jullie het probleem, is er iets mis met mn geluidskaart? Of denken jullie misschien dat het een fabrieksfout en dat er gewoon iets mis is met de set?

Alvast bedankt,

Jasper

Bijlagen

• computer2.JPG
    computer2.JPG
    58,4 KB · Weergaven: 48
  • computer.JPG
    computer.JPG
    58 KB · Weergaven: 39
In het configuratiescherm van Realtek, staat daar de 5.1 wel ingeschakeld, met de DSP?, en ook de aansluitingen gebruikt, die daar aangegeven staan?

En heb je, uiteraard, wel de juiste drivers, voor jouw type codec chip?

dank je voor je antwoord. Ik heb in windows al wel ingesteld dat ik een 5.1 setje heb. Maar ik zie niet die optie in het realtek configuratiescherm, waar zit die? Ik heb het op dit moment zo ingesteld in Realtek.

Wat betreft die driver, ik heb een acer e560, kan ik dan deze drivers gebruiken http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_e500.html?

gr Jasper

Bijlagen

• realtek.jpg
    realtek.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 46
Ik zou zo niets kunnen ontdekken wat er nu loos is, misschien alleen als je de 6 channel kiest, dien je een popupvenstertje te krijgen, waar je weer kunt kiezen, en dan ook voor 6 channel, bij de andere channel keuzes, dien je dan voor line out te kiezen.

Je kunt ook nog ens kijken bij gluiden en audioapparaten, of het daar ook goed staat.

Met die DSP ben ik in de war, die instelling zit bij C-Media, en voorheen ook bij Realtek, dat is om de digitale processing te gebruiken, indien je maar 3 aansluitingen hebt, en de boxen via de andere worden gekoppeld.

Jo bedankt, tis gelukt, moest een nieuwe driver downloaden

In het configuratiescherm van Realtek, staat daar de 5.1 wel ingeschakeld, met de DSP?, en ook de aansluitingen gebruikt, die daar aangegeven staan?

En heb je, uiteraard, wel de juiste drivers, voor jouw type codec chip?

Mij een beetje foppen.:evil: :p

Je kunt hem rechtsonderin, als opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan