5.1 speakers op 7.1 kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter gjwn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gjwn

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2005
Ik heb een 4500P 5.1 Home theater system van trust, maar krijg deze niet goed aan de praat op mijn 7.1 geluidskaart die in mijn moederbord gebouwd is.

Als ik mijn systeem instel op 5.1 surround sound, doen alleen de bass en de center het. Indien ik het instel op 7.1 doen 4 boxen het. De Rear speakers krijg ik echter niet aan de praat.

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb, indien het niet mogelijk blijkt te zijn, een 5.1 kaart klaar liggen. Deze gebruik ik echter liever niet.

(Moederbord: Asus A8N-SLI)

Hoi,

Ik heb ongeveer hetzelfde moederbord: Asus A8N-E en ook 5.1 speakers (Logitech). Je moet even goed opletten welke kabeltjes waar inplugt. Installeer eerst de AC'97 drivers van je moederbord (denk op CD en anders downloadbaar). Lees vervolgens goed de installatiehandleiding en kijk hoe ze ingeplugt moeten worden. Mocht dat niet baten zal ik even en foto maken met de webcam hoe het bij mij zit.

Greetz,

Adriaan

Ik zit al enige tijd met dit probleem en heb dus zelf ook al het een en ander geprobeerd.
Ik ben nu aan het controleren of ik niet misschien iets vergeten ben te installeren.
De kabeltjes heb ik op kleur in de kaart gestoken, dus dat zal dan toch wel goed zijn?

Bedankt Adriaan!

Ik heb zoals je zei gecontroleerd of de kabels goed aangesloten zaten.
Dat zaten ze, als je naar de kleur kijkt.
Ik ben dus toch maar gaan switchen met de verschillende kleurtjes.

Uiteindelijk is het me op die manier gelukt, welliswaar niet volgens de correcte instellingen, om uit al mij speakers een goed geluid te krijgen.

Ik ben tevreden, ookal suggereren mijn instellingen dat ik een 7.1 systeem heb.

Nogmaals bedankt!

:thumb:

Hoi,

mooi dat het gelukt is ;). Let goed op dat het echt werkt want bij mij moestten de kleurtjes ook anders, en ik dacht dat het werkte maar dan deed stiekem de front speaker het niet en de 2 rear speakers in spellen niet (voor de rest wel :S).

Greetz,

Adriaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan