5.1 speakerset hangt doet dwars met 5.1 kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wparent

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2002
Ik had al een 5.1 geluidskaart van Creative, de 5.1
Hierop heb ik vandaag een 5.1 set, ook van creative voor gekocht.
Alle boxen doen het, alleen ik krijg de midden/center box niet aan de praat.
Ik heb al de search bekeken, hierin staat dat deze alleen meedoet in een film. Ook als ik een DVD afspeel via mijn DVD speler, geeft de middenspeaker geen geluid.

Als ik de test van Creative gebruik, dan doet de middenbox het wel, dus aan de aansluiting ligt het niet, dat is in orde.

Wie o wie kan mij meer vertellen en mij uit de problemen helpen?

M.v.g.

Ja, ik weet het, in het begin denk je wat gek? Ik heb er zelf een keer helemaal mijn computer voor leeg gehaald. Maar je moet even in je EAX-console kijken of dit aan staat:

eax.jpg

En dan kun je het beste inderdaad er even een dvdeetje in doen, of een hele goede cd qua geluidseffecten b.v. Steve Miller Band - Macho City, of natuurlijk een goede game.

Dan hoor je wat je graag wilde horen...

En da's best machtig vind ik persoonlijk!!

Groetjes Lientje

Beste Lientje,

Een probleem, die console kan ik nergens vinden...

Kan je mij vertellen waar dat ding te vinden is, misschien op internet ofzo een extar optie?

Alvast dank!

Geplaatst door lientje.com
Ja, ik weet het, in het begin denk je wat gek? Ik heb er zelf een keer helemaal mijn computer voor leeg gehaald. Maar je moet even in je EAX-console kijken of dit aan staat:

eax.jpg

En dan kun je het beste inderdaad er even een dvdeetje in doen, of een hele goede cd qua geluidseffecten b.v. Steve Miller Band - Macho City, of natuurlijk een goede game.

Dan hoor je wat je graag wilde horen...

En da's best machtig vind ik persoonlijk!!

Groetjes Lientje

Ga naar:
Start
Programma's
Creative

Daar moet hij bijstaan...

Welke versie heb je van creative?

Daar staatie dus niet bij, EAX komt bij mij helemaal niet voor. Ik heb toch echt een 5.1 kaart dat is 100% zeker. Drivers inmiddels via creative site geupdate, alleen nog hetzelfde probleem...

Ga naar:
Start
Programma's
Creative

Hierdoor krijg je o.a. de AEX console...

Ik zelf heb de audigy2 van creative...

Inmiddels gevonden. EAX instellingen staan bij mij bij AudioHQ in het config scherm. Alleen 1 probleem, dat is een geheel ander scherm dan dat jij hebt, met ook geen instelling mogelijk voor CMSS e.d.

....

Ga naar:
Start
Programma's
Creative

Ik weet trouwens nog steeds niet welke versie je hebt...

Dat zoekt wat makkelijker...

Ik heb de live-player 5.1 en dan de bulk versie, maar dat doet er niet toe, de kaart is hetzelfde.

Ik weet trouwens nog steeds niet welke versie je hebt...

Dat zoekt wat makkelijker...

Nee maar daardoor heb je andere software erbij...

Je moet ergens kijken naar surround instellingen...

Er moet iets in te stellen zijn. Want ik had hetzelfde probleem als jij nu hebt...

Ergens moet je het instellen...

In mijn AEX-console heb ik dus effecten ingeschakeld en CMSS...

Dat geeft het surroundeffect...

Er zit btw een handleiding op je computer staan als het goed is...

Staat ergens in de programma map...

Dat surround effect dat is er wel, en de handleiding heb ik ook, alleen de middelste speaker doet niet mee.
dat is het hele probleem... dus met de middelste speaker erbij, is het allemaal nog ff net wat mooier.

Nee maar daardoor heb je andere software erbij...

Je moet ergens kijken naar surround instellingen...

Er moet iets in te stellen zijn. Want ik had hetzelfde probleem als jij nu hebt...

Ergens moet je het instellen...

In mijn AEX-console heb ik dus effecten ingeschakeld en CMSS...

Dat geeft het surroundeffect...

Er zit btw een handleiding op je computer staan als het goed is...

Staat ergens in de programma map...

Als de middelste speaker het doet met de test, doe hij het wel. Maar alleen als het surround effect aan staat en als er surround zit in de muziek/film/game die je besluisterd. Daarvoor moet je b.v. geen film pakken die je van b.v. kazaa hebt.

Vaak heb je van creative er ook een cd bijgekregen met samples...

Moet je die eens proberen...

Groetjes Lientje.com

Wparent,

Bij de standaard 5.1 van creative zit deze optie inderdaad op een heel andere plaats. Je moet via Audio HQ naar je speaker instellingen gaan en dan de EAX opties apart instellen. Ga hier in naar de special effects of environments en klik op de optie Movie weergave

Pas als je deze hebt ingesteld werkt deze ook optimaal.

Zelf heb ik de laatste drivers van deze kaart en speaker set gedownload en daar zijn de instelingen iets anders, dus vandaar dat jij waarschijnlijk moet zoeken naar de instellingen zoals hierboven omschreven.

Heb je ook de nieuwere drivers, dan ga je via audio HQ naar speaker instellingen en krijg je ook een menu om de speakers te testen en de EAX instellingen te veranderen.

Suuk6,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan