5.1 speakerset werkt half

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvinw12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Hallo,
Ik heb laatst een zgan 5.1 speakerset opgehaald en alle kabels aangesloten op mijn geluidskaart(specificaties volgen beneden), nu heb ik het probleem dat er alleen geluid komt uit de standaard groene poort audio(front), maar ook dan doet alleen de subwoofer het samen met de linker speaker.
Als ik de center/sub inplug in groen heb ik center geluid en subwoofer, rear/sub levert een linker achter speaker en sub werkend op.
Specs: creative p580 speakerset
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic PCI 7.1 Sound Card(SB0460)
P.s. de kabels van sub->pc zijn niet origineel maar besteld bij Azerty als ditwat uitmaakt.

Geluid alleen uit groen zal komen doordat bron (wat je afspeelt) stereo is en niet surround.
De Sub zal bij stereo altijd geluid maken omdat deze zijn signaal uit de links en recht front dan haalt. (2.1)
Dan nog even wat vragen om je probleem (rechts geen geluid) te analyseren.
Heb je de speaker kabels (niet de kabels tussen computer en Sub maar de tulp stekkers) wel goed aangesloten?
Wat als je 1 van de ander twee pluggen (niet de groene stekker) gebruikt in groene plug op computer?
Als je een hoofdtelefoon in de groen van je computer steekt heb je dan wel links er rechts geluid?

Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Vraag verplaatst naar de luidspreker afdeling van helpmij. Gaarne goed kijken waar je je vraag plaatst.

Als ik de koptelefoon aansluit heb ik wel gewoon links en rechts, ook zijn de speakers gewoon goed want als ik links wissel voor rechts doet deze het gewoon.
Ook heb ik al geprobeerd ommet de surround tester van realtek te kijken of de speakers het dan wel deden..nu deden rechts achter rechts voor en center het niet.

Laatst bewerkt:
hallo,
zou ik dit zelf op kunnen lossen? dat ik ergens een nieuwe versterker koop en de behuizing even openhaal en de nieuwe versterker erin solderen en weer in elkaar lijmen?
zo ja, weet u dan een site waar ik dit onderdeel zou kunnen bestellen, btw alsvast bedankt dat u naar dit onderwerp wou kijken.

Voor de prijzen waarvoor dit soort setjes te koop zijn zal het niet uit kunnen (los van de vraag of er passend onderdelen voor te krijgen zijn) om ze te repareren.
Volgende keer eerst proberen (zeker als het tweedehands is) voordat je het koopt. :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan