5.1 speakerset

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Mijn zoon heeft een 5.1 speakerset gekocht.
Logitec x 530 5.1 systeem.

Zijn pc is uitgerust met een asrock moederbord K7S41GX
Die heeft onboard geluid
Audio AC97 CODEC
5.1 CH Audio

Nou krijgt hij maar uit 3 speakers geluid en uit de andere drie niet.
links en rechtsvoor en de bas doen het wel.

Bij configuratiescherm heb ik al ingesteld bij geavanceerd 5.1 surround geluid.
Volgens de handleiding van de speakers moest hij de zwarte en de groene stekker erin steken de oranje moest overblijven (hij heeft maar twee pluggen op de onboard geluidsuitgang zitten)

Hij heeft alle mogelijke combinaties van aansluiten al uitgeprobeerd maar zonder resultaat.

Hoe moet hij het nu doen om toch uit al zijn speakers geluid te krijgen?

Ik weet het niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Nee..... daar had ik nog niet aan gedacht.
Ga het zo uitproberen en dan meld ik me weer.
Bedankt voor de link

Wel bijzonder dat een 5.1 speakerset uit 6 speakers bestaat.
Denk er ook aan dat wanneer je een stereo bron hebt, een CD'tje of MP3, dat die niet ineens uit alle speakers te horen is, maar ook alleen uit Links- en Rechtsvoor en de Subwoofer.

A.J. zei:
Wel bijzonder dat een 5.1 speakerset uit 6 speakers bestaat.
.

speakers.jpg

Dat is ie, kijk zelf maar, 6 speakers.

Ik zit nu te denken... wat moet ik dan doen om te testen of ze het allemaal wel doen?
Ik heb geloof ik alleen maar mp3 gehoord.

een 5.1 speakerset bestaat altijd uit 5 gewone speakers én 1 subwoofer die je dan ook meestal onder je bureau zet recht voor je: vandaar 5.1. maar als je zo een goeie speakerset koopt kan je beter ook een geluidskaartje erbij kopen. anders heb je kans dat je de storingen in je geluid hoort van andere dingen die je moederbord verwerkt. voor 50 euro kan je al een best goede geluidskaart krijgen.
ik heb er ook zo eentje, een creative soundblaster audigy 4.
het is een goede geluidskaart voor gamers, ik kan de geluidskwaliteit bij spellen op high zetten. aan de achterkant zitten trouwens 5 gaatjes, oa een zwarte een groene en een oranje

TOCH is het raar dat ik ongeveer het zelfde probleem heb. maar dat licht níet aan mijn geluidskaart. ik heb 2 speakers en alleen de linker doet het. dat is altijd al sinds dat ik deze computer heb.. die geluidskaart kocht ik later. misschien kan het dus ook wel aan de speakers zelf liggen. die speaker van mij die het niet doet is in ieder geval beschadigd!
controleer zelf ook of ze niet beschadigd zijn

Laatst bewerkt:
martin van de mortel zei:
speakers.jpg

Dat is ie, kijk zelf maar, 6 speakers.

Ik zit nu te denken... wat moet ik dan doen om te testen of ze het allemaal wel doen?
Ik heb geloof ik alleen maar mp3 gehoord.

Een recente film-dvd draaien met de instellingen in het afspeel-programma op 5.1, evenals dezelfde instelling in het menu van de dvd.

Ok jongens heel erg bedankt.

Nieuwe drivers geïnstalleerd en hij heeft zijn surround geluid hoor. Is er heel blij mee.
Of ik daar straks ook zo over denk :shocked:

@slaapvis.

Hij heeft nu een baantje als vakkenvuller bij de K**ar (zal geen raclame maken hier :p )
dus die geluidskaart daar moet hij dan nog maar even voor werken.
Zij eerste prioriteit lag bij 512 MB geheugen erbij, de tweede is deze set en de derde gaat geloof ik een nadere videokaart worden.

bedankt voor alle hulp en
nog de beste wensen voor 2006.

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan