5.1 suround kuren.

• Onderwerp starter Onderwerp starter GW2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Heb een 5.1 suround setje, en die doet niet wat de bedoeling is volgens mij. 1- Hij doet het pas over alle boxjes als je in het menu hem op 8 speakers zet, maar das op zich geen probleem, maar misschien nuttige info. 2- Als je dan gewoon bv een video kijkt in vlc of een muziekje in w.mediaspeler luistert dan doen de subwoofer het niet en de left "back" surround het ook niet. De subwoofer is dan op te lossen door het stekkertje er half uit te halen, Voor de left suround gaat dat niet op helaas ........... pindakaas. Het geluidschema op zes speakers zetten in de hoop dat die ook anders gedraagt buiten het het menu hielp ook niet. Als laatste driver 2009 is ben ik "bij" (in de zin van, dan heb ik de laatste driver denk ik). Iemand een idee?

ps geluidskaart is een speedlink sl 8870.

Laatst bewerkt:
Heb je een audiokaart? En menu van wat?
Het menu van de afhaalchinees.

Maar bedankt voor de moeite, ben er ondertussen achter. Voor wie er wat aan heeft, stekkertje van back moest naar surround (of andersom), al weet ik haast zeker dat die ooit wel zo heeft gewerkt, en heb het windows geluidsschema gewijzigd (toevallig toen ik iets anders probeerde wat iemand op een forum zei, zag ik het zo staan, en dacht, ik probeer het eens) van 7.1 naar 5.1.

Nou ja, het is niet zo'n rare vraag..kan menu van een windows instelling zijn, audio driver, media player enzovoort.

Maar fijn dat het verholpen is :)

Ik laat het laatste woord erover aan jou. Dan moet je hem nog wel even plaatsen officieel, want anders is die vanzelf aan mij, hmmm, lastig.

Iemand die misschien weet hoe je kan zorgen dat die instelling (van 7.1 naar 5.1) blijft staan nadat je de putert opnieuw hebt opgestart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan