5.1 Surround maar slechts één lineout

Status
Niet open voor verdere reacties.

WPower

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2012
Hallo Allemaal

Ik bezig een logitech 5.1 'surround' systeem.

31079671-2-440-overview-1.jpg

Dit surround systeem heeft 3 kabels die aangesloten dienen te worden op de pc: groen,bruinachtig en zwart.
5300_Cables.JPG

Nu is het probleem dat mijn PC slechts één line-out uitgang heeft. Dus momenteel kan ik enkel de voorste, of achterste boxen aansluiten. Beide werken prima.
Is er een manier dat alle drie de kabels aangesloten kunnen worden? Bestaat er hiervoor een soort splitter die gebruikt kan worden? Zoals bijvoorbeeld deze:

splitter.JPG

Alvast bedankt

mvg,

Merk en type merk pc of moederbord?

Configuratie gaat via de audio codec chip grafische interface en er worden meerdere 3,5mm contra jack in en uitgangen gebruikt voor een surround set.

Merk en type merk pc of moederbord?

Configuratie gaat via de audio codec chip grafische interface en er worden meerdere 3,5mm contra jack in en uitgangen gebruikt voor een surround set.

Ik heb een Asus MAXIMUS VII GENE , volgens mij ondersteunt deze tot 7.1 geluid.

Over de optische aansluiting ondersteund hij idd 7.1.
Als het niet lukt met de mini jack aansluiting overweeg dan een aparte geluidskaart.

Het probleem is momenteel de uitgang...
Hoe sluit ik die 3 kabels aan op 1 uitgang? Is dit mogelijke met een splitter? Welke splitter heb ik hiervoor nodig?

Ik begrijp je probleem wel maar ik denk niet dat je op 1 uitgang 5.1 geluid heb.

Iemand die weet of dit welk kan?
Misschien met een andere kabel? Mijn PC heeft ook optische uitgangen.

Als de speakerset een optische ingang heeft kun je hem daarmee aansluiten.
Via 1 analoog 3,5mm stereo jack ga je nooit surround (5.1) krijgen (in de handleiding zie ik niet meer analoog uitgangen dan 1 stereo).
Met splitters kun je wel alle speakers aan de praat krijgen, maar dat is het nog geen surround....

https://www.asus.com/nl/Motherboards/MAXIMUS_VII_GENE/HelpDesk_Manual/
Kijk eens op bladzijde 2-15 van de laatste Engelse gebruiksaanwijzing, staat de s/pdif en ook waar wat je aan moet sluiten voor de 3,5mm jacks.
Wel in de configuratie ook de juiste dingen instellen, uiteraard.

Indien die Logitech ook een s/pdif aansluiting heeft, een kabel ervoor aanschaffen, is het een toslink op de Logitech, type meld je niet, dan heb je een adapter nodig.

https://www.asus.com/nl/Motherboards/MAXIMUS_VII_GENE/HelpDesk_Manual/
Kijk eens op bladzijde 2-15 van de laatste Engelse gebruiksaanwijzing, staat de s/pdif en ook waar wat je aan moet sluiten voor de 3,5mm jacks.
Wel in de configuratie ook de juiste dingen instellen, uiteraard.

Indien die Logitech ook een s/pdif aansluiting heeft, een kabel ervoor aanschaffen, is het een toslink op de Logitech, type meld je niet, dan heb je een adapter nodig.

Thanks voor de uitleg. Je laatste zin begrijp ik niet. Kan je die verduidelijken?
1.PNG
2.PNG
Moet de "center cable" dan in de "mic" poort (onderste)? :/

Op de line in komt de achters speaker, op de Line out de front speakers en op de mic ingang de bass/center.
Plaatje wat je toont is te klein om wat te onderscheiden.

Laatste zin is hoe het er staat, wat begrijp je niet?
Je geeft geen type op van de Logitech, welke digitale aansluiting heeft die? s/pdif (Sony Philips digital interface) of een toslink, een optische digitale aansluiting.

Op de line in komt de achters speaker, op de Line out de front speakers en op de mic ingang de bass/center.
Plaatje wat je toont is te klein om wat te onderscheiden.

Laatste zin is hoe het er staat, wat begrijp je niet?
Je geeft geen type op van de Logitech, welke digitale aansluiting heeft die? s/pdif (Sony Philips digital interface) of een toslink, een optische digitale aansluiting.

Ok, bedankt :)

Ik heb volgens mij de "Logitech X-540 5.1"
1zYGjm2l8NEAIbY.jpg
Ik heb volgens mij geen optische digitale uitgang. Kan dit met een converter? Of gebruik ik die 3 poorten maar dan zonder? surround?

Als je het aansluit met de jacks zoals Lange Pier zegt en de instellingen goed zet op je moederbord, heb je ook gewoon surround

Zit geen digitale ingang op die set dus aansluiten hoe ik dat al eerder schreef.

Jack-retasking supports 4.1, 5.1, and 7.1-channel audio outputs.
Launch Realtek HD Audio Manager to configure the jack-retasking setting

Bij een 5.1 set gaat op de Line-in de achter speakers, op de Line-Out de front speakers en op de Mic-In de Bass/Center.
Dat staat in de gebruiksaanwijzing van het moederbord maar in de grafische configuratie van die ROX ExtremeFX dien je daar de boel op 5.1 te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan