5.1 surround op laptop..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Premy

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hi,
heb me onlang een laptopje aangeschaft (Acer 7730G). Hierop bevindt zich een 5.1 geluidsuitgang (een gewone 3.5mm jack). Maar mijn geluidsboxen (Philips) hebben drie ingangen (front, center, rear) en vereisen dus drie overeenkomstige uitgangen die zich op een standaarmoederbord vn een destkop bevindn. Nu is mijn vraag of ht moglijk is (via een of andere splitter; of via USB) om mn boxen dus op de laptop aan te sluiten. Ik zou dus aan drie geluidsuitgangen moeten geraken ipv 1. Ik heb ook al gehoord dat ht mogelijk zou zijn om gwn de headphone, mic, en die 5.1 te gebruiken (alledrie als uitgang) mr weet niet hoe dit werkt.
grtn

hallo,
ik heb het zelfde probleem
ik had gehoord van een rca adapter
MVG
Maarten-Jan

ik zal iets duidelijker zijn het is voor mijn mp3 speler en die heeft alleen een koptelefoon uitgang ik heb gehoord dat je een rca adapter voor kan gebruiken maar waar kan je die kopen?

Heeft die laptop geen S/PDIF uitgang?
Dat is een perfecte digitale uitgang voor zoiets. Hoe je van daaruit naar 3 plugjes gaat dat weet ik niet, Mijn 4-1 set beschikt zelf al over een S/PDIF stekker.

er zit iets op van spdif, mr dat is draadloos. De 5.1 configuratie heeft enkel die drie ingangen (front, center, rear).

die adapter zou idd ook een mogelijkheid zijn. Mr is ht niet mogelijk om de uitgangen op mn laptop te gebruiken en van de mic ook een soort van line-out te maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan