5.1 surround sound

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeniVidiFoetsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Hallo,

ik heb laatst een Logitech Z506 5.1 surround sound gekocht, maar ik zit met een probleem.
Ik heb de set aangesloten, maar ik krijg enkel geluid uit de 2 voorste speakers, uit de 2 achterspeakers en de central speaker krijg ik een heel slecht, een beetje ruisend en zacht geluid.
Mijn geluidskaart ondersteunt wel 5.1 surround sound denk ik, want ik kan bij de instellingen wel 5.1 en 7.1 instellen.

Ik had gehoord dat youtube geen 5.1 ondersteunde. Ik probeerde het via windows media player maar nogsteeds hetzelfde probleem
Mijn PC draait trouwens op Windows Vista

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Bvd,

VeniVidiFoetsie

Staat in windows zelf bij geluiden en audioapparatuur ook die 5.1 ingesteld?

En in de configuratie van de geluidskaart ook de test gebruikt?

Neem aan dat je zowel de chipsetdriver en de audiodriver van het moederbord en audiochip zelf hebt geïnstalleerd en niet die van windows vista zelf gebruikt?

Ik heb nog niets geinstalleerd, ik heb alleen alles ingepluged, wat zou ik dan moeten installeren voor chips ofzo?

IK zit in dit scherm wat te proberen, want dit is volgens mij ook iets van instellingen, maar ik kom er niet uit

Picscreen.jpg

Je hebt het configuratiescherm van Realtek dus die is geïnstalleerd.
Wat hoor je als je die test doet?

En hoe staat het bij configuratiescherm, hardware en geluiden, apparaten beheren, luidsprekers en configureren?

Welkom op helpmij.nl:thumb:
Je vraag is venividifoetsie uit de sectie mediacenters.:D
M.a.w. vraag verplaatst naar de juiste sectie
.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan