5.1 Surroundset op Dvd-speler EN computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

aukevdmeer

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
10
Hallo,

Op mijn kamer heb ik een pc en een dvdspeler, en eigelijk wil ik voor beiden wel een goede geluidsinstallatie. Die computersurroundsets zijn stukken goedkoper, dus daarom wil ik graag zo'n set gebruiken voor m'n dvdspeler en computer. Mijn vraag dus, is het mogelijk om het op beiden aan te sluiten? Met een 1 of andere splitter oid? Ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus wie weet is dit wel dikke onzin..
Is het trouwens uberhaupt wel mogelijk om bijv. een logitech 5.1 set op mijn dvdspeler aan te sluiten zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit?

DVD-Speler: Philips DVP5140
P109-1120.jpg

Surroundset: Nog niet bepaald (tips?;) )
 
het zou op zich wel moeten kunnen, mits je DVD speler een 5.1. uitgang heeft. Als deze aansluitingen er niet opzitten, dus dat het 5.1 signaal alleen optisch of coaxiaal aangesloten kan worden dan heb je een probleem, en zal het niet kunnen
 
Hoi,

Je kan niet met alle speakersets die bedoelt zijn voor pc een surround systeem voor je DVD speler maken. Er bestaan inderdaad splitters maar dan heb je gewoon setreogeluid op de 2 voorste boxen en stereogeluid op de 2 achterste boxen (geen surround dus). Je moet zorgend dat je set een coax of optische uitgang heeft want een DVD speler heeft voor surroundgeluid alleen deze 2 ingangen (niet de 3 verschillende ingangen die je op een pc vind). Ik zelf heb op mijn DVD speler de Z 5500 van logitech aangesloten (deze heeft een coax aansluiting en een optische aansluiting voor echt surround geluid). Deze kost wel 329 €, heeft wel een goedkoper broertje (Z 5400 voor 160 €). Beide sets van logitech hebben draadloze afstandbediening.
 
Helaas zal ik toch een goedkoper alternatief moeten zoeken.. Erg mooie setjes waar je het over hebt. Ik heb er eentje gevonden, ook van Logitech, de X-530.
Logitech_X_530__591963.jpg