5.1 Surroundset op Dvd-speler EN computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

aukevdmeer

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
10
Hallo,

Op mijn kamer heb ik een pc en een dvdspeler, en eigelijk wil ik voor beiden wel een goede geluidsinstallatie. Die computersurroundsets zijn stukken goedkoper, dus daarom wil ik graag zo'n set gebruiken voor m'n dvdspeler en computer. Mijn vraag dus, is het mogelijk om het op beiden aan te sluiten? Met een 1 of andere splitter oid? Ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus wie weet is dit wel dikke onzin..
Is het trouwens uberhaupt wel mogelijk om bijv. een logitech 5.1 set op mijn dvdspeler aan te sluiten zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit?

DVD-Speler: Philips DVP5140
P109-1120.jpg

Surroundset: Nog niet bepaald (tips?;) )
 
het zou op zich wel moeten kunnen, mits je DVD speler een 5.1. uitgang heeft. Als deze aansluitingen er niet opzitten, dus dat het 5.1 signaal alleen optisch of coaxiaal aangesloten kan worden dan heb je een probleem, en zal het niet kunnen
 
Hoi,

Je kan niet met alle speakersets die bedoelt zijn voor pc een surround systeem voor je DVD speler maken. Er bestaan inderdaad splitters maar dan heb je gewoon setreogeluid op de 2 voorste boxen en stereogeluid op de 2 achterste boxen (geen surround dus). Je moet zorgend dat je set een coax of optische uitgang heeft want een DVD speler heeft voor surroundgeluid alleen deze 2 ingangen (niet de 3 verschillende ingangen die je op een pc vind). Ik zelf heb op mijn DVD speler de Z 5500 van logitech aangesloten (deze heeft een coax aansluiting en een optische aansluiting voor echt surround geluid). Deze kost wel 329 €, heeft wel een goedkoper broertje (Z 5400 voor 160 €). Beide sets van logitech hebben draadloze afstandbediening.
 
Helaas zal ik toch een goedkoper alternatief moeten zoeken.. Erg mooie setjes waar je het over hebt. Ik heb er eentje gevonden, ook van Logitech, de X-530.
Logitech_X_530__591963.jpg

Ik zag dat je deze kon aansluiten aan een dvdspeler met zo'n dingetje:
2498565.jpg

Begrijp ik het goed dat ik dus met deze set surroundgeluid kan krijgen?
Bedankt voor de hulp!
 
Nee, met dit systeem krijg je geen surround. De 6 kanalen worden met dit omgezet naar 2 kanalen (recht en links = stereo). Je krijgt wel geluid door al je boxen maar dit is gewoon 2 maal stereo zoals ik eerder uitlegde.
 
Ik had zo'n 100 euro in gedachten om er aan uit te geven.. Maar ik kan maar beter wat doorsparen dus..? Zo'n ding wat je laat zien zal samen met die set die ik liet zien veel te duur zijn voor de kwaliteit die je er voor terug krijgt denk ik..
 
Zo'n ding wat je laat zien zal samen met die set die ik liet zien veel te duur zijn voor de kwaliteit die je er voor terug krijgt denk ik..

Dit denk ik eerlijk gezegt ook. De decoder gaat waarschijnlijk meer kosten dan het setje wat jij voorstelde. De Z 5500 was voor mij een dure investering maar heb hier echt geen spijt van gehad, fantastisch geluid !! . De Z 5400 is een stuk goedkoper maar ik denk dat het enige verschil is dat de Z 5500 1000 Watt RMS is en de Z 5400 500 Watt RMS. Deze zal ook wel fantastisch klinken.
 
Laatst bewerkt:
Oké, dan ga ik nog even door met sparen!
Bedankt voor de hulp in ieder geval:D
 
Helaas zal ik toch een goedkoper alternatief moeten zoeken.. Erg mooie setjes waar je het over hebt. Ik heb er eentje gevonden, ook van Logitech, de X-530.
Logitech_X_530__591963.jpg

Ik zag dat je deze kon aansluiten aan een dvdspeler met zo'n dingetje:
2498565.jpg

Begrijp ik het goed dat ik dus met deze set surroundgeluid kan krijgen?
Bedankt voor de hulp!


Waar kun je deze spitter kopen weet je dat misschien ik heb namelijk de logitech x-530 en ben het dingetje zo je het noemt kwijt geraakt en ik had heb of heb hem toen bij de xbox gekregen maar kan nergens vinden waar deze spitter te verkrijgen is :thumb:
 
Ik denk dat je dat dingetje wel bij de standaard elektronica zaak of iets van een onderdelenhuis wel kan kopen.
 
Ja dat dacht ik ook heel Zutphen afgeweest en me zoontje heb gekeken in Arnhem

Iedereen weet wat je bedoeld maar niemand heeft het

En als dat ding nu een naam had is denk ik makkelijker zoeken ook bij Conrad gekeken maar NEE :thumb:
 
Helaas zal ik toch een goedkoper alternatief moeten zoeken.. Erg mooie setjes waar je het over hebt. Ik heb er eentje gevonden, ook van Logitech, de X-530.
Logitech_X_530__591963.jpg

Ik zag dat je deze kon aansluiten aan een dvdspeler met zo'n dingetje:
2498565.jpg

Begrijp ik het goed dat ik dus met deze set surroundgeluid kan krijgen?
Bedankt voor de hulp!

Die heb ik nu, goed geluid. Aleen de kabels voor de achterste 2 zijn voor mij te kort.
Weet iemand hoe ik die kan verlengen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan